Reklama
Rozwiń

Gartner: w firmach rośnie zapał do korzystania z big data

Z badania przeprowadzonego przez tę firmę wynika, że ponad 75 proc. firm, w tym tych z sektora IT, planuje w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować w rozwiązania korzystające z tzw. big data. To o trzy pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 16.09.2015 17:24

Głównym powodem do wdrażania rozwiązań wykorzystujących big data jest poprawianie jakości obsługi klienta ( deklaruje tak 64 proc. firm), na zwiększanie efektywności rozmaitych procesów oraz lepsze profilowanie usług marketingowych wskazuje 47 proc., a 23 proc. wymienia wzmocnienie możliwości ochrony danych. W tym ostatnim przypadku odsetek odpowiedzi wzrósł w ciągu roku najbardziej, bo z 15 proc. rok wcześniej.

Gros firm stawiających na oswajanie big data wierzy, że środki zainwestowane w nowe rozwiązania szybko się zwrócą. W tym samym czasie 38 proc. firm, które już poczyniły kroki w kierunku wykorzystywania big data wcale nie jest przekonanych czy przyniesie im to zwrot z inwestycji. Wśród firm, które dopiero planują taki ruch, 43 proc. nie umie odpowiedzieć na pytanie czy zwrot z takich inwestycji będzie pozytywny. – Ta niepewność uwidacznia wyzwania, jakie wiążą się określaniem wartości takich inwestycji – zauważają eksperci z Gartnera.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama