Aktualizacja: 09.05.2025 09:19 Publikacja: 16.09.2015 17:24
Głównym powodem do wdrażania rozwiązań wykorzystujących big data jest poprawianie jakości obsługi klienta ( deklaruje tak 64 proc. firm), na zwiększanie efektywności rozmaitych procesów oraz lepsze profilowanie usług marketingowych wskazuje 47 proc., a 23 proc. wymienia wzmocnienie możliwości ochrony danych. W tym ostatnim przypadku odsetek odpowiedzi wzrósł w ciągu roku najbardziej, bo z 15 proc. rok wcześniej.
Gros firm stawiających na oswajanie big data wierzy, że środki zainwestowane w nowe rozwiązania szybko się zwrócą. W tym samym czasie 38 proc. firm, które już poczyniły kroki w kierunku wykorzystywania big data wcale nie jest przekonanych czy przyniesie im to zwrot z inwestycji. Wśród firm, które dopiero planują taki ruch, 43 proc. nie umie odpowiedzieć na pytanie czy zwrot z takich inwestycji będzie pozytywny. – Ta niepewność uwidacznia wyzwania, jakie wiążą się określaniem wartości takich inwestycji – zauważają eksperci z Gartnera.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas