Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.10.2025 20:27 Publikacja: 16.09.2015 17:24
Głównym powodem do wdrażania rozwiązań wykorzystujących big data jest poprawianie jakości obsługi klienta ( deklaruje tak 64 proc. firm), na zwiększanie efektywności rozmaitych procesów oraz lepsze profilowanie usług marketingowych wskazuje 47 proc., a 23 proc. wymienia wzmocnienie możliwości ochrony danych. W tym ostatnim przypadku odsetek odpowiedzi wzrósł w ciągu roku najbardziej, bo z 15 proc. rok wcześniej.
Gros firm stawiających na oswajanie big data wierzy, że środki zainwestowane w nowe rozwiązania szybko się zwrócą. W tym samym czasie 38 proc. firm, które już poczyniły kroki w kierunku wykorzystywania big data wcale nie jest przekonanych czy przyniesie im to zwrot z inwestycji. Wśród firm, które dopiero planują taki ruch, 43 proc. nie umie odpowiedzieć na pytanie czy zwrot z takich inwestycji będzie pozytywny. – Ta niepewność uwidacznia wyzwania, jakie wiążą się określaniem wartości takich inwestycji – zauważają eksperci z Gartnera.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prawie 400 tys. numerów komórkowych przeniesiono z sieci do sieci w Polsce w trzecim kwartale 2025 r. Oto jak wy...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
W naborze na stanowisko prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie brakowało chętnych. Mogło wpłynąć nawet ki...
Urząd Komunikacji Elektronicznej pokazał najnowsze dane o przenoszeniu numerów telefonicznych w Polsce. Zwycięzc...
Tradycyjni operatorzy komórkowi mogą się niepokoić – brytyjski fintech, znany z wielowalutowych kart płatniczych...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Podczas Digital Summit 2025 – kulminacyjnego wydarzenia polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej – mowa b...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas