Gartner: w firmach rośnie zapał do korzystania z big data

Z badania przeprowadzonego przez tę firmę wynika, że ponad 75 proc. firm, w tym tych z sektora IT, planuje w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować w rozwiązania korzystające z tzw. big data. To o trzy pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 16.09.2015 17:24

Głównym powodem do wdrażania rozwiązań wykorzystujących big data jest poprawianie jakości obsługi klienta ( deklaruje tak 64 proc. firm), na zwiększanie efektywności rozmaitych procesów oraz lepsze profilowanie usług marketingowych wskazuje 47 proc., a 23 proc. wymienia wzmocnienie możliwości ochrony danych. W tym ostatnim przypadku odsetek odpowiedzi wzrósł w ciągu roku najbardziej, bo z 15 proc. rok wcześniej.

Gros firm stawiających na oswajanie big data wierzy, że środki zainwestowane w nowe rozwiązania szybko się zwrócą. W tym samym czasie 38 proc. firm, które już poczyniły kroki w kierunku wykorzystywania big data wcale nie jest przekonanych czy przyniesie im to zwrot z inwestycji. Wśród firm, które dopiero planują taki ruch, 43 proc. nie umie odpowiedzieć na pytanie czy zwrot z takich inwestycji będzie pozytywny. – Ta niepewność uwidacznia wyzwania, jakie wiążą się określaniem wartości takich inwestycji – zauważają eksperci z Gartnera.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku