Reklama

Operatorzy powinni oddać część działalności w outsourcing

Jeśli operatorzy telekomunikacyjni chcą znaleźć oszczędności, muszą rozważyć oddanie w outsourcing części działalności, najlepiej zarządzanie siecią – przekonuje Nokia Siemens Networks. Firma ma jednak poważną konkurencję – na umowy z polskimi telekomami ostrzy sobie zęby także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.

Publikacja: 11.03.2010 12:18

Operatorzy powinni oddać część działalności w outsourcing

Foto: ROL

Firmy telekomunikacyjne coraz większe nadzieje wiążą z managed services, czyli outsourcingiem. O tego typu zamówienia z sektora telekomunikacyjnego zamierza powalczyć Nokia Siemens Networks. Z nadzieją na polski rynek patrzy także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.

Rosnąca popularność outsourcingu, a w szczególności powtarzalnych, ustandaryzowanych procesów, jakich pełno w branży telekomunikacyjnej, nie dziwi. Według deklaracji firm, które zdecydowały się wyprowadzić na zewnątrz nie będące core-businessem części działalności firmy, osiągnięte w ten sposób oszczędności sięgają w niektórych przypadkach nawet 50 proc. W tym kontekście informacje jakie podała niedawno „Rzeczpospolita” o planowanym oddaniu sieci w zarządzanie zewnętrzne przez TP nie zaskakuje.

Przewidując rosnący popyt na managed services musukuły przed potencjalnymi klientami pręży Nokia Siemens Networks. – Chcemy zaistnieć na tym rynku – mówi Radomir Grucza, szef polskiego oddziału NSN. Według spółki, outsourcing jest naturalnym sposobem redukcji kosztów operacyjnych firm telekomunikacyjnych na dojrzałych rynkach.

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451105,464566,9.jpg]

– Przychody operatorów spadają, co związane jest z coraz większym nasyceniem rynku i światowym kryzysem gospodarczym. W związku z tym operatorzy muszą poszukiwać nowych modeli biznesowych, aby utrzymać pozycję i skutecznie konkurować. Jednym z nich jest outsourcing – przekonuje Grucza.

Reklama
Reklama

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451105,464567,9.jpg]

Jak dodaje Rafał Walczak, szef działu Services w NSN Polska, wiodącym trendem w outsourcingu telekomunikacyjnym jest oddawanie na zewnątrz zarządzania siecią. Już teraz operatorzy często oddają na zewnątrz zarządznie mniej skomplikowanymi procesami, typu bill to collect, trouble to resolve czy lead to cash. W ciągu ostatnich dwóch lat NSN podpisała 67 umów świadczenia managed services na całym świecie, przejmując od operatorów nie tylko usługi, ale także ok. 13 tys. pracowników.

Nadzieje z branżą telekomunikacyjną wiążą także inne firmy outsourcingowe, w tym wywodzący się z Indii jeden z liderów światowej Infosys BPO, światowy gigant. – Mamy duże doświadczenie i know-how w zakresie rozwiązań dla branży telekomunikacyjnej, które chcemy wykorzystać we współpracy z firmami na polskim rynku – zapowiedzieli przedstawiciele Infosys BPO w oświadczeniu przysłanym do redakcji „Rz” i rpkom.pl.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=t.boguszewicz@rpkom.pl]Tomasz Boguszewicz[/mail][/i]

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama