Operatorzy powinni oddać część działalności w outsourcing

Jeśli operatorzy telekomunikacyjni chcą znaleźć oszczędności, muszą rozważyć oddanie w outsourcing części działalności, najlepiej zarządzanie siecią – przekonuje Nokia Siemens Networks. Firma ma jednak poważną konkurencję – na umowy z polskimi telekomami ostrzy sobie zęby także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.

Publikacja: 11.03.2010 12:18

Operatorzy powinni oddać część działalności w outsourcing

Foto: ROL

Firmy telekomunikacyjne coraz większe nadzieje wiążą z managed services, czyli outsourcingiem. O tego typu zamówienia z sektora telekomunikacyjnego zamierza powalczyć Nokia Siemens Networks. Z nadzieją na polski rynek patrzy także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.

Rosnąca popularność outsourcingu, a w szczególności powtarzalnych, ustandaryzowanych procesów, jakich pełno w branży telekomunikacyjnej, nie dziwi. Według deklaracji firm, które zdecydowały się wyprowadzić na zewnątrz nie będące core-businessem części działalności firmy, osiągnięte w ten sposób oszczędności sięgają w niektórych przypadkach nawet 50 proc. W tym kontekście informacje jakie podała niedawno „Rzeczpospolita” o planowanym oddaniu sieci w zarządzanie zewnętrzne przez TP nie zaskakuje.

Przewidując rosnący popyt na managed services musukuły przed potencjalnymi klientami pręży Nokia Siemens Networks. – Chcemy zaistnieć na tym rynku – mówi Radomir Grucza, szef polskiego oddziału NSN. Według spółki, outsourcing jest naturalnym sposobem redukcji kosztów operacyjnych firm telekomunikacyjnych na dojrzałych rynkach.

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451105,464566,9.jpg]

– Przychody operatorów spadają, co związane jest z coraz większym nasyceniem rynku i światowym kryzysem gospodarczym. W związku z tym operatorzy muszą poszukiwać nowych modeli biznesowych, aby utrzymać pozycję i skutecznie konkurować. Jednym z nich jest outsourcing – przekonuje Grucza.

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451105,464567,9.jpg]

Jak dodaje Rafał Walczak, szef działu Services w NSN Polska, wiodącym trendem w outsourcingu telekomunikacyjnym jest oddawanie na zewnątrz zarządzania siecią. Już teraz operatorzy często oddają na zewnątrz zarządznie mniej skomplikowanymi procesami, typu bill to collect, trouble to resolve czy lead to cash. W ciągu ostatnich dwóch lat NSN podpisała 67 umów świadczenia managed services na całym świecie, przejmując od operatorów nie tylko usługi, ale także ok. 13 tys. pracowników.

Nadzieje z branżą telekomunikacyjną wiążą także inne firmy outsourcingowe, w tym wywodzący się z Indii jeden z liderów światowej Infosys BPO, światowy gigant. – Mamy duże doświadczenie i know-how w zakresie rozwiązań dla branży telekomunikacyjnej, które chcemy wykorzystać we współpracy z firmami na polskim rynku – zapowiedzieli przedstawiciele Infosys BPO w oświadczeniu przysłanym do redakcji „Rz” i rpkom.pl.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=t.boguszewicz@rpkom.pl]Tomasz Boguszewicz[/mail][/i]

Firmy telekomunikacyjne coraz większe nadzieje wiążą z managed services, czyli outsourcingiem. O tego typu zamówienia z sektora telekomunikacyjnego zamierza powalczyć Nokia Siemens Networks. Z nadzieją na polski rynek patrzy także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.

Rosnąca popularność outsourcingu, a w szczególności powtarzalnych, ustandaryzowanych procesów, jakich pełno w branży telekomunikacyjnej, nie dziwi. Według deklaracji firm, które zdecydowały się wyprowadzić na zewnątrz nie będące core-businessem części działalności firmy, osiągnięte w ten sposób oszczędności sięgają w niektórych przypadkach nawet 50 proc. W tym kontekście informacje jakie podała niedawno „Rzeczpospolita” o planowanym oddaniu sieci w zarządzanie zewnętrzne przez TP nie zaskakuje.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu