Reklama

Kolejne państwo odkupuje operatora telekomunikacyjnego [nowe]

Publikacja: 18.04.2014 12:48

Najpierw kilka lat temu Nowa Zelandia, a teraz Algieria odkupiła od prywatnych inwestorów aktywa telekomunikacyjne.

Transakcje mają różne podłoże i charakter, odbywają się w różnych segmentach rynku, ale kto wie – być może są początkiem pewnego trendu.

Algierski Narodowy Fundusz Inwestycyjny odkupił od VimpelComu, grupy kontrolowanej przez rosyjskiego miliardera Michaiła Fridmana oraz norweski Telenor, 51 proc. akcji w Orascom Telecom Algeria (sieć komórkowa Djezzy) – informuje agencja Bloomberga.

Operacja jest złożona technicznie i – według serwisu cellular-news.com – nie kończy przygody VimpelComu z Djezzy. Spółka Global Telecom Holding, poprzez którą sprawował kontrolę nad udziałami Djezzy pozostanie firmą zarządzającą komórkową siecią.

VimpelCom otrzyma za swój pakiet 2,64 mld dol. Transakcja, która ma zostać zrealizowana do końca 2014 roku kończy spór podatkowy i pozwoli sprzedającemu spłacić część długu. Według słów prezesa zarządu, Jo Lundera, na ten sam cel przeznaczona zostanie dywidenda (1,86 mld dol.), którą VimpelCom otrzyma jeszcze zanim sprzeda akcje.

Reklama
Reklama

W sumie operator ma 27,5 mld dol. zobowiązań. Zaciągnął je na potrzeby przejęć we Włoszech, w Algierii i w Azji. Braki w gotówce sprawiły, że  VimpelCom odwołał plan wypłaty dywidendy za 2013 rok, a kolejne będą niższe niż wcześniej.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama