Reklama

UOKiK wygrywa apelację w sporze z T-Mobile o „daj piątaka”

Na stronę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przechyliła się szala w trwającym od kilku lat postępowaniu sądowym zainicjowanym przez T-Mobile Polska po tym jak urząd nałożył na telekom około 4,5 mln zł kary za tryb wprowadzenia podwyżek, opatrzonych przez media hasłem „daj piątaka”.

Publikacja: 09.09.2019 18:32

UOKiK wygrywa apelację w sporze z T-Mobile o „daj piątaka”

Foto: cyfrowa.rp.pl

Podwyżki te były elementem migracji abonentów do nowych taryf Jump!, do przejścia na które telekom zachęcał klientów.

30 sierpnia br. Sąd Apelacyjny w Warszawie uchylił w całości zaskarżony przez UOKiK wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i przekazał mu sprawę do ponownego rozpoznania.

CZYTAJ TAKŻE: T-Mobile Polska planuje zwolnienia

– Sąd Apelacyjny uchylił wyrok SOKiK z przyczyn formalnych. W ocenie Sądu Apelacyjnego, sąd pierwszej instancji nie rozpoznał istoty sprawy. Na razie możemy tylko tyle powiedzieć, niestety nie dysponujemy pisemnym uzasadnieniem – poinformował w odpowiedzi na pytanie rpkom.pl Tomasz Kwiatkowski z biura prasowego UOKIK.

SOKiK 21 maja ubiegłego roku uchylił decyzję UOKIK-u z grudnia 2015 roku. Urząd uznał wówczas za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów działania T-Mobile Polska, polegające na informowaniu konsumentów będących stroną umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych o jednostronnej zmianie warunków tych umów (od 1 września 2014 r.), polegającej na podwyższeniu opłaty abonamentowej, chyba że konsument do tego czasu prześle telekomowi oświadczenie woli o rozwiązaniu umowy w razie braku akceptacji nowych warunków.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Operatorzy podnoszą ceny i szykują się na 5G

Prezes UOKIK nałożył na telekom m.in. obowiązek wypłacenia w ciągu czterech 4 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji 65 zł każdemu z konsumentów, do których została wysłana informacja o jednostronnej zmianie warunków umowy oraz 4,5 mln zł kary.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama