Nokia: Asha będziemy promować z operatorami

Publikacja: 18.12.2012 15:36

Podsumowanie bieżącego roku przedstawione dziś przez fińskiego producenta w Warszawie to przede wszystkim prezentacja wszystkich modeli, które trafiły do klientów. Myślą przewodnią jest i będzie hasło reklamowe: „To właśnie Lumia”. To właśnie w tej linii produktowej Nokia pokłada największe nadzieje. Najnowszą Nokię z tej serii sygnowaną cyframi 920 chciało w Polsce testować ponad 25 tys. osób.

– Będziemy rozbudowywać rodzinę Lumii o kolejne modele. Informacje, które otrzymujemy od naszych klientów pokazują, że produkty, które im dostarczamy spełniają ich oczekiwania, a nam zależy na nieustannym doskonaleniu – powiedział Robert Siewierski, członek zarządu Nokia Poland.

Nokia jest pierwszym producentem telefonów komórkowych opartych na najnowszym oprogramowaniu Microsoft. W jej modelach znajdują się dwa systemy: Windows Phone 7.8 i 8. Do nich należeć będzie otwarcie przyszłego roku. Dwa nowe modele smartfonów, Nokia Lumia 500 i Nokia Lumia 620 to produkty z niższej półki cenowej, mające zachęcić do marki mniej zamożnych klientów. Ceny tych telefonów mają kształtować się w okolicach 700 zł.

Nokia 206, o której firma informowała niespełna miesiąc temu, także pojawi się na rynku w I kwartale 2013 roku. Jej cena w Polsce ma kształtować się na poziomie 200-250 złotych w wolnym obrocie.

– Mamy plan na swoją przyszłość, wiemy w którą stronę chcemy iść. Będziemy promowali nasze dwie linie produktowe Asha i Lumia. O ile kampania Lumii markowana jest przez Nokię, Asha będzie promowana wraz z operatorami – opowiadał Siewierski.

Poza popularnymi smartfonami w ofercie dostępne będą tradycyjne telefony z klawiaturą.

Według Siewierskiego, przyszłoroczna strategia Nokii zakłada „dalszy rozwój w wyznaczonym i obranym kierunku”  i większą dbałość o optymalizacje wydatków, czego przejawem była między innymi dokonana w IV kwartale 2012 roku sprzedaż siedziby firmy, a następnie wynajęcie tego samego budynku.

Firma niechętnie wypowiada się na temat wyników sprzedaży. Siewierski zapytany o nowe urządzenia odpowiedział tajemniczo, że dotychczas do użytkowników trafiło „zdecydowanie więcej niż kilkadziesiąt tysięcy urządzeń w Polsce”.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu