T-Mobile w Polsce od 5 czerwca

Po 15 latach od pojawienia się na polskim rynku zniknie z niego marka Era, wyceniana przez Rzeczpospolitą na blisko 1,5 mld zł. Za 2,5 tygodnia Polska Telefonia Cyfrowa, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wprowadzi do użytku markę T-Mobile. Rebrandingowi będzie towarzyszyć nowa oferta usługowa i silna promocja. PTC jednak nie spodziewa się po rebrandingu cudów.

Publikacja: 19.05.2011 11:42

T-Mobile w Polsce od 5 czerwca

Foto: GSMonLine

– To nowa era dla polskiej spółki. Zostaje ona pełnoprawnym członkiem grupy Deutsche Telekom – powiedział Roland Mahler, odpowiedzialny w DT za Europę. Niemiecki operator od 14 stycznia jest 100-proc. udziałowcem Polskiej Telefonii Cyfrowej.

– Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne ofert – powiedział Miroslav Rakowski, prezes PTC. Jakie oferty? – nie chciał zdradzić. Klienci i rynek dowiedzą się o tym dopiero przed właściwym rebrandingiem. Jedynym elementem, jaki ujawniono już dziś, to nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile poza Polską: na numery w tych krajach UE, gdzie grupa DT działa pod marką T-Mobile oraz na numery T-Mobile w USA. W przypadku Wielkiej Brytanii ta oferta obejmie również sieć Orange, jako że grupa DT i France Telecom utworzyła tam wspólną spółkę.

PTC nie łudzi się jednak, że sama zmiana marki może dokonać sprzedażowych cudów. – Nie przewidujemy skoku rynkowego, ale nie przewidujemy też spadku – powiedział Miroslav Rakowski pytany , ile klientów PTC chce zdobyć dzięki rebrandingowi.

Poinformował, że nazwa spółki się nie zmieni. W logo występować będzie T, do którego dołączona zostanie hasło „Chwile, które łączą”. Nazwą sieci będzie T-Mobile. Marka TakTak pozostanie na rynku, jako produkt pre-paid. PTC nie zamierza także rezygnować ze swojego subbrandu na kartę Heyah. – Heyah jest super brandem. Będę się starał, aby była dalej rozwijana . Myślę, że dalej będzie pokazywać swoją łapę – zapewnił Miroslav Rakowski.

Z kolei pytany o wydatki na kampanię reklamową powiedział:  –  Może „pęknąć” setka [milionów złotych – rpkom.pl] – powiedział Miroslav Rakowski. Przy czym najprawdopodobniej miał na myśli całkowite wydatki na media PTC w 2011 r. Przyznał także, że prowadzone są negocjacje w sprawie objęcia przez PTC, pod marką T-Mobile, roli tytularnego sponsora polskiej Ekstraklasy piłkarskiej.

Rebranding był przygotowywany od dłuższego czasu. Kolor nowej marki  był obecny już zarówno w kampaniach reklamowych, w ulotkach reklamowych, jak i w wystroju sklepów sprzedających usługi PTC. Dlatego dla sieci dystrybucji firmy zmiana nie będzie procesem długim. Właściwie wraz z jej ogłoszeniem  od razu się zakończy.

PTC wypracowała w 2010 r. 7,3 mld zł przychodów i 2,75 mld zl EBITDA. – Zysk EBITDA powinien zostać na poziomie ubiegłorocznym. To samo dotyczy przychodów. Jeśli się spadną, to bardzo niewiele: 0-2 proc. – mówił Miroslav Rakowski.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej