Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja ma zastrzeżenia w sprawie przejęcia kablówki

Publikacja: 17.06.2011 13:08

Komisja Europejska poinformowała o skierowaniu do szczegółowego rozpatrzenia przez niemiecki organ antymonopolowy – Bundeskartellamt – kwestii zatwierdzenia przejęcia przez Unitymedia (grupa Liberty Global) konkurencyjnego operatora KBW. Jednocześnie Komisja wyraziła swoje obawy, że ta transakcja może negatywnie wpłynąć na rynkową konkurencję na niemieckim rynku sieci kablowych.

Komisja wskazała przede wszystkim na wąski segment usług przyłączenie wspólnot mieszkaniowych do sieci dystrybucji sygnału telewizyjnego, w którym rozpowszechnianie są darmowe kanały telewizyjne (na wzór dawnych sieci AZART). Według Komisji już dzisiaj trzej wielcy niemieccy operatorzy – Unitymedia, KBW i Kabel Deutschland – słabo konkurują na tym rynku. Planowana akwizycja mogłaby – zdaniem Komisji – nasilić to zjawisko.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama