NGN wspiera rozwój przedsiębiorstw

Niezależnie od tego, czy dana firma po prostu szuka oszczędności, czy planuje „ucieczkę do przodu”, może znaleźć sprzymierzeńca w rozwiązaniach telekomunikacyjnych bazujących na nowoczesnej platformie NGN.

Publikacja: 19.02.2010 12:50

NGN wspiera rozwój przedsiębiorstw

Foto: Netia

Zapotrzebowanie firm na usługi telekomunikacyjne – niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa – ma kilka wspólnych cech. Szeroko pojęte usługi telekomunikacyjne są jednym z podstawowych, często znaczących kosztów, ale jednocześnie niezbędnym medium komunikacyjnym, zarówno z klientami, dostawcami, partnerami, jak i wewnątrz firmy. Mają one szczególne znaczenie w organizacjach, których lokalizacja jest rozproszona, a także w firmach, posiadających pracowników „w terenie”.

Co więcej, dostęp do Internetu i nowoczesnych usług transmisji danych umożliwia korzystanie z wielu dodatkowych usług, na przykład: audiomarketingu (m.in. zarządzanie muzyką w sklepie przez specjalistyczne firmy z odpowiednim doborem utworów do branży), czy też telewizja branżowa (m.in. specjalny kanał tematyczny w salonach fryzjerskich, itp.)

[srodtytul]Proste cięcie nie przyniesie korzyści[/srodtytul]

O ile w przypadku usług dostępu do Internetu, czy transmisji danych dość łatwo zaplanować miesięczne wydatki, o tyle w przypadku tradycyjnych usług głosowych wydatki trudno przewidzieć, gdyż dzwoni się tyle, ile potrzeba.

Jeśli więc przychodzi moment optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych, można zdecydować się np. na zmniejszenie liczby telefonów, łączy internetowych, czy transmisji danych lub też wprowadzenie bardziej restrykcyjnej polityki związanej z wykorzystywaniem telefonów do celów prywatnych. Niesie to ze sobą jednak spore ryzyko i może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jeśli bowiem firma nie przeprowadza redukcji zatrudnienia, ograniczanie liczby telefonów lub ograniczenia w dostępie do Internetu, może doprowadzić do chaosu organizacyjnego, konieczności zmiany przyzwyczajeń, trudności z dodzwonieniem się do firmy itp. Z kolei rozliczanie pracowników z prywatnych rozmów bywa skuteczne, ale wymaga dyscypliny, często dodatkowych inwestycji i dodatkowej pracy. Jeśli taka inicjatywa zostanie źle wdrożona, zwiększa koszty w innym obszarze, komplikuje działalność, negatywnie wpływa na morale i atmosferę pracy.

Scenariusz taki jest możliwy do zrealizowania raczej w dużych firmach, które technicznie i organizacyjnie mogą podołać zadaniu, a także mają zagwarantowane odpowiednie upusty w umowach z operatorami.

W grę wchodzi też renegocjowanie warunków umowy z obecnym dostawcą, lub poszukanie nowego, tańszego. Jest to dobrym rozwiązaniem, jeśli nie ma przeszkód w umowie lojalnościowej, która jeszcze nie wygasła. W zależności od elastyczności operatora i dostępnych promocji, można tu z pewnością uzyskać przynajmniej kilkuprocentową oszczędność.

Jeszcze lepsze efekty można osiągnąć, gdy dane przedsiębiorstwo korzysta z jak największej gamy usług u jednego operatora. Dostawca zmniejsza swoje koszty (fakturowania, obsługi klienta, itp.), więc dzieli się tak osiągniętym „zyskiem” z klientem.

[srodtytul]Jakościowa zmiana najbardziej się opłaci[/srodtytul]

Jednak dla wielu firm dopiero bardziej kompleksowe, nowoczesne rozwiązanie następnej generacji jest najlepszym wyborem. Decydując się na zmianę jakościową, firmy mogą odnotować nie tylko znaczące oszczędności w comiesięcznych opłatach, ale przede wszystkim większą użyteczność, zakres i funkcjonalność pewnych usług. Sprawniejsza jest też komunikacja wewnętrzna, łatwiejszy dostęp klienta do firmy. Może się także zwiększyć efektywność w wielu obszarach przedsiębiorstwa.

Takim rozwiązaniem są produkty Netii, oferowane w ramach [b]Integralnet[/b] oraz usługi [b]Voice Solution[/b], działające w oparciu o nowoczesną platformę [b]Next Generation Network (NGN)[/b].

Usługi telefoniczne dla klientów biznesowych na bazie [b]NGN[/b] w technologii VoIP Netia świadczy już od 2006 roku. Rozwiązanie oferowane przez Netię funkcjonalnie odpowiada centralom abonenckim (PABX), ale znacznie przewyższa je w zakresie np. możliwości integracji z systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie przedsiębiorstwami. Technologia ta wykorzystywana jest również w pakiecie [b]OneOffice[/b] dla małych i średnich przedsiębiorstw, który trafił na rynek w połowie 2008 roku.

W trzecim kwartale 2008 roku Netia stała się operatorem telefonii mobilnej, adresowanej do klientów biznesowych. Usługa została wprowadzona i jest rozwijana na bazie infrastruktury operatora P4. Rozwiązania mobilne uzupełniły portfolio produktowe Netii dzięki czemu firma stała się operatorem świadczącym kompleksowe rozwiązania.

[b]Kompleksowe „pudełko” dla mniejszego biznesu[/b]

Pakiet [b]OneOffice[/b] jest skierowany do mniejszych firm i zaspokaja wszystkie potrzeby telekomunikacyjne tego typu podmiotów. W jego skład wchodzi: szerokopasmowy dostęp do Internetu, usługi głosowe (od 1 do 10 numerów telefonicznych z numerami wewnętrznymi), oprogramowanie antywirusowe, poczta e-mail, przestrzeń na stronę WWW, numer faxserwera, router WiFi. To wszystko w jednej cenie, zależnej od ilości wybranych numerów telefonicznych (tzw. użytkowników).

Ponieważ właściwie wszystkie podstawowe usługi zawarte są w opłacie abonamentowej (krajowe połączenia stacjonarne są bezpłatne bez żadnego limitu w ramach opłaty abonamentowej!), nie mamy tu do czynienia z efektem rosnących kosztów rozmów. Dodatkowo, w ramach samej oferty komórkowej, wszystkie połączenia pomiędzy komórkami i na stacjonarne numery firmowe również są za darmo i bez limitu. Z pakietu [b]OneOffice[/b] na posiadane w Netii komórki firma otrzymuje 100 minut bezpłatnych połączeń miesięcznie.

[srodtytul]Nowy paradygmat „stacjonarnego i komórki”[/srodtytul]

Zmieniające się warunki regulacyjne na rynku telefonii doprowadziły do jeszcze jednej istotnej zmiany. Niedawno hasło „ze stacjonarnego na stacjonarny, z komórki na komórkę” budowało zwyczaje korzystania z usług telekomunikacyjnych. Teraz stawki połączeń z numeru stacjonarnego na komórkowy są niższe niż w wielu ofertach operatorów komórkowych. W ramach usługi [b]OneOffice[/b] połączenia z sieciami komórkowymi oferowane są już od 23 gr netto (naliczanie sekundowe). Nie trzeba zatem kupować pracownikom telefonów komórkowych, żeby zaoszczędzić na tego typu połączeniach.

Na uwagę zasługuje też innowacyjne połączenie telefonii komórkowej i stacjonarnej. Dzięki usłudze [b]OnePhone[/b] aparat komórkowy staje się jednocześnie stacjonarnym aparatem przenośnym i to wszędzie tam, gdzie jest możliwość skorzystania z bezprzewodowego dostępu do internetu (WiFi). Będąc w zasięgu WiFi, po wyszukaniu numeru w książce aparatu, można zdecydować, czy dane połączenie chce się wykonać za darmo, czy odpłatnie, poprzez sieć komórkową. Funkcjonalność tą doceniają szczególnie firmy, których pracownicy są w ciągłym ruchu, często podróżują.

Mimo że Netia słynie w ostatnich latach z oferty i komunikacji skierowana jest przede wszystkim do klientów indywidualnych, to nadal wyróżnikiem operatora pozostaje zindywidualizowana obsługa klientów biznesowych i pełna, kompleksowa oferta odpowiadająca na potrzeby przedsiębiorstw różnej wielkości i każdej branży.

[ramka] [srodtytul]Oferta Netii dla biznesu[/srodtytul]

W ramach usług telefonicznych Grupa Netia oferuje zarówno produkty oparte na publicznych, przewodowych usługach telefonicznych świadczonych w technologii tradycyjnej (komutacji łączy), jak również usługi NGN (Next Generation Network) w technologii VoIP.

[ul][li] Wśród tradycyjnych produktów głosowych należy wymienić: dostęp analogowy, ISDN Duo, ISDN Multi, pocztę głosową, oraz dodatkowe usługi telefoniczne, takie jak przekierowanie, budzenie, bezpośrednie wybieranie numerów wewnętrznych PABX, blokadę połączeń, gorącą linię, połączenia konferencyjne. [/li][/ul] [ul][li] Uzupełnieniem produktów głosowych są usługi sieci inteligentnej, obejmujące miedzy innymi usługi połączeń bezpłatnych i z podziałem opłaty oraz usługi audiotekstowe (0 80X, 0 70X). [/li][/ul] [ul][li] Tradycyjne usługi głosowe oferowane są także pośrednio, klientom innych operatorów, za pomocą prefiksu 1077, oraz technologii WLR (wholesale line rental). [/li][/ul] [ul][li] Ważnym filarem produktowym w ofercie Netii jest Biznesowy Dostęp do Internetu (BDI). Jest to produkt o szerokim zakresie przepływności (od 1Mb/s do 1Gb/s) z którego chętnie korzystają zarówno pojedyncze firmy jak i wielcy dostawcy XSP. Uzupełnieniem oferty dostępu do Internetu dla mniejszych firm lub małych oddziałów firm jest dostęp ADSL świadczony na sieci Netii oraz sieci TP z wykorzystaniem oferty hurtowej BSA, oraz LLU. [/li][/ul] [ul][li] Grupa produktów związanych z transmisją danych w Netii obejmuje, Frame Relay, IP VPN (MPLS, Biznes VPN), Netia Ethernet i dzierżawę łączy telekomunikacyjnych o różnych przepływnościach. [/li][/ul] [ul][li] Netia oferuje innym operatorom komercyjne usługi sieciowe bazujące na korzystaniu z infrastruktury sieciowej, np. usługi tranzytu i terminowania głosu, usługi dzierżawy linii i udostępniania zasobów sieci szkieletowej (np. dzierżawę włókien) lub związane z wykorzystywaniem infrastruktury telekomunikacyjnej należącej do Netii, np. usługi kolokacji sprzętu.[/ramka] [/li][/ul]

[i]Artykuł dostarczył partner serwisu rpkom.pl[/i]

Zapotrzebowanie firm na usługi telekomunikacyjne – niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa – ma kilka wspólnych cech. Szeroko pojęte usługi telekomunikacyjne są jednym z podstawowych, często znaczących kosztów, ale jednocześnie niezbędnym medium komunikacyjnym, zarówno z klientami, dostawcami, partnerami, jak i wewnątrz firmy. Mają one szczególne znaczenie w organizacjach, których lokalizacja jest rozproszona, a także w firmach, posiadających pracowników „w terenie”.

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy