Twitter pogłębia straty ale rośnie

Publikacja: 04.10.2013 11:47

Wybierający się na giełdę w USA Twitter opublikował najnowsze dane finansowe. Według prospektu firmy z logo błękitnego ptaszka, w I połowie br. przy 253,6 mln dol., zanotowała ona blisko 70 mln dol., straty netto. Skorygowana EBITDA Twittera wyniosła 21 mln dol., rosnąc o 20 mln dol. z niecałych 0,7 mln dol. rok wcześniej.

Dane półroczne oznaczają, że przychody Twittera szybko rosną (107 proc. rok do roku), EBITDA może być w tym roku o 100 proc. wyższa, ale netto strata pogłębia się ponieważ rosną wszystkie rodzaje kosztów firmy. Najsilniej – o ponad 100 proc. do 111 mln dol. w I poł. br. urosły Twitterowi nakłady na badania i rozwój.

Dla porównania w ciągu 12 miesięcy ub.r. zanotował on 317 mln dol. przychodów, 20 mln dol. EBITDA i 79 mln dol. straty netto, chwaląc się wtedy, że ujemny wynik udaje się ograniczać.

Twitter ostrzegł też dziś potencjalnych inwestorów, że przychody w przeliczeniu na klienta (ma około 218 mln aktywnych użytkowników) spadają.

Interesująca jest przy tym struktura przychodów firmy: podczas gdy trzy czwarte jej użytkowników to osoby spoza Stanów Zjednoczonych, to taki sam odsetek wpływów przynoszą Twitterowi kontrakty zawarte w rodzimym kraju.

Według komentatorów, ta dysproporcja widoczna jest także w innych firmach utrzymujących się z reklamy. A to dlatego, że ceny reklam w USA są wyższe niż poza tym rynkiem.

Mimo wszystko amerykańska firma wycenia się na – bagatela – 10 mld dol.

Wybierający się na giełdę w USA Twitter opublikował najnowsze dane finansowe. Według prospektu firmy z logo błękitnego ptaszka, w I połowie br. przy 253,6 mln dol., zanotowała ona blisko 70 mln dol., straty netto. Skorygowana EBITDA Twittera wyniosła 21 mln dol., rosnąc o 20 mln dol. z niecałych 0,7 mln dol. rok wcześniej.

Dane półroczne oznaczają, że przychody Twittera szybko rosną (107 proc. rok do roku), EBITDA może być w tym roku o 100 proc. wyższa, ale netto strata pogłębia się ponieważ rosną wszystkie rodzaje kosztów firmy. Najsilniej – o ponad 100 proc. do 111 mln dol. w I poł. br. urosły Twitterowi nakłady na badania i rozwój.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił