Muzodajnia, sklep z cyfrową muzyką któremu patronuje Polkomtel, poinformowała właśnie o przekroczeniu bariery 100 tys. „komercyjnych” użytkowników. Tyle jest osób, które płacą za ściąganie zawartości z Muzodajni. – Nie wliczamy do naszych statystyk osób, które korzystają z darmowego, startowego pakietu muzyki – mówi Jacek Klubiński z Polkomtela, odpowiedzialny za Muzodajnię.

Polkomtel nie podaje wyników finansowych muzycznego projektu. Wiadomo jedynie, że przychody ze sprzedaży Muzodajni nie przekroczyły poziomu 10 mln zł w 2009 r. i były „ponad dwa razy większe” niż w 2008 r. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż sklep rozpoczął działalność w sierpniu 2008 r.

Jak mówi Jacek Klubiński, Muzodajnia „od kilku miesięcy” jest dochodowa. Największą popularnością w sklepie cieszą się najtańsze paczki muzyki, w cenie 5 zł, obejmujące 25 utworów. – Nie mogę podać ilości ściągnięć, którą zanotowaliśmy w ubiegłym roku. Przy jawnej liczbie użytkowników, łatwo byłoby obliczyć wartość naszej sprzedaży i wnioskować o stawkach, według jakich rozliczamy się z wytwórniami muzycznymi. To już jednak tajemnica handlowa – mówi rpkom.pl Jacek Klubiński. Jak dodaje, Polkomtel ma nadzieję, że liczba użytkowników Muzodajni w 2010 r. przekroczy 200 tys.