Telefon Pre spowodował finansowe straty Palma

Publikacja: 18.09.2009 00:00

164 mln dolarów straty netto poniósł w II kwartale Palm, producent komputerów kieszonkowych oraz smartfonów. Producent tłumaczy to kosztami prac rozwojowych oraz marketingu nowego telefonu Pre, który ma podreperować pozycję Palma na rynku urządzeń przenośnych.

W drugim kwartale Palm dostarczył na rynek łącznie 823 tys. telefonów. Na rynku – przede wszystkim amerykańskim – Palm wyraźnie przegrywa rywalizację z iPhonem (5,8 mln sprzedanych urządzeń w II kw.) oraz Blackberry (7,8 mln). Nowa taktyka Palma zaczyna przynosić efekty, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedanych urządzeń – w II kwartale wzrost wyniósł 134 proc.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń