Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 22.10.2025 21:32 Publikacja: 07.02.2012 10:04
Irlandzki regulator rynku reklamowego – Advertising Standards Authority for Ireland (ASAI) – nakazał sieci UPC zaprzestania emisji reklam, w którym promuje ona „najszybsze usługi dostępowe” – podał serwis TheJournal.ie. Według jednego z konkurentów UPC – Magnet Networks – reklamy wprowadzają potencjalnych klientów w błąd, ponieważ to on oferuje najszybszy dostęp na iryjskim rynku. ASAI otrzymało podobnej treści skargę od jednego z abonentów.
Magnet Networks argumentuje, że chociaż maksymalna prędkość łącza w ofercie UPC (technologia DOCSIS 3.0) faktycznie wynosi 100 Mb/s, ale w przypadku kilku abonentów w segmencie sieci dostęp będzie realizowany w splicie nawet 1:8. Tym samym realnie przepustowości w sieci dostępowej mogą być znacznie niższe od komunikowanego 100 Mb/s. Tymczasem współdzielenia medium dostępowego w sieci GPON, którą eksploatuje Magnet Network, i w której oferuje usługi 50-100 Mbs/, nie ma. Zatem to jego oferta zasługuje na miano „najszybszej”. ASAI podzielił te zastrzeżenia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prawie 400 tys. numerów komórkowych przeniesiono z sieci do sieci w Polsce w trzecim kwartale 2025 r. Oto jak wy...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
W naborze na stanowisko prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie brakowało chętnych. Mogło wpłynąć nawet ki...
Urząd Komunikacji Elektronicznej pokazał najnowsze dane o przenoszeniu numerów telefonicznych w Polsce. Zwycięzc...
Tradycyjni operatorzy komórkowi mogą się niepokoić – brytyjski fintech, znany z wielowalutowych kart płatniczych...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Podczas Digital Summit 2025 – kulminacyjnego wydarzenia polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej – mowa b...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas