Reklama
Rozwiń

Zablokowana reklama „najszybszego internetu”

Publikacja: 07.02.2012 10:04

Irlandzki regulator rynku reklamowego – Advertising Standards Authority for Ireland (ASAI) – nakazał sieci UPC zaprzestania emisji reklam, w którym promuje ona „najszybsze usługi dostępowe” – podał serwis TheJournal.ie. Według jednego z konkurentów UPC – Magnet Networks – reklamy wprowadzają potencjalnych klientów w błąd, ponieważ to on oferuje najszybszy dostęp na iryjskim rynku. ASAI otrzymało podobnej treści skargę od jednego z abonentów.

Magnet Networks argumentuje, że chociaż maksymalna prędkość łącza w ofercie UPC (technologia DOCSIS 3.0) faktycznie wynosi 100 Mb/s, ale w przypadku kilku abonentów w segmencie sieci dostęp będzie realizowany w splicie nawet 1:8. Tym samym realnie przepustowości w sieci dostępowej mogą być znacznie niższe od komunikowanego 100 Mb/s. Tymczasem współdzielenia medium dostępowego w sieci GPON, którą eksploatuje Magnet Network, i w której oferuje usługi 50-100 Mbs/, nie ma. Zatem to jego oferta zasługuje na miano „najszybszej”. ASAI podzielił te zastrzeżenia.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku