Irlandzki regulator rynku reklamowego – Advertising Standards Authority for Ireland (ASAI) – nakazał sieci UPC zaprzestania emisji reklam, w którym promuje ona „najszybsze usługi dostępowe” – podał serwis TheJournal.ie. Według jednego z konkurentów UPC – Magnet Networks – reklamy wprowadzają potencjalnych klientów w błąd, ponieważ to on oferuje najszybszy dostęp na iryjskim rynku. ASAI otrzymało podobnej treści skargę od jednego z abonentów.

Magnet Networks argumentuje, że chociaż maksymalna prędkość łącza w ofercie UPC (technologia DOCSIS 3.0) faktycznie wynosi 100 Mb/s, ale w przypadku kilku abonentów w segmencie sieci dostęp będzie realizowany w splicie nawet 1:8. Tym samym realnie przepustowości w sieci dostępowej mogą być znacznie niższe od komunikowanego 100 Mb/s. Tymczasem współdzielenia medium dostępowego w sieci GPON, którą eksploatuje Magnet Network, i w której oferuje usługi 50-100 Mbs/, nie ma. Zatem to jego oferta zasługuje na miano „najszybszej”. ASAI podzielił te zastrzeżenia.

W odpowiedzi UPC argumentowało m.in., że zasięg jego sieci jest większy, niż zasięg rywala (a więc dla części klientów UPC jest najszybsze), oraz że prędkość w najtańszym pakiecie (25 Mb/s) jest wyższa, niż w najtańszych pakietach konkurentów, a więc – przy pewnych założeniach i w specyficznej interpretacji – przekaz marketingowy nie był zafałszowany.

Magnet Network jest alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym należącym do funduszu Columbia Ventures. Od 2004 r. świadczy usługi na irlandzkim rynku telekomunikacyjnym za pośrednictwem sieci LLU oraz własnej infrastruktury.