Irlandzki regulator rynku reklamowego – Advertising Standards Authority for Ireland (ASAI) – nakazał sieci UPC zaprzestania emisji reklam, w którym promuje ona „najszybsze usługi dostępowe” – podał serwis TheJournal.ie. Według jednego z konkurentów UPC – Magnet Networks – reklamy wprowadzają potencjalnych klientów w błąd, ponieważ to on oferuje najszybszy dostęp na iryjskim rynku. ASAI otrzymało podobnej treści skargę od jednego z abonentów.
Magnet Networks argumentuje, że chociaż maksymalna prędkość łącza w ofercie UPC (technologia DOCSIS 3.0) faktycznie wynosi 100 Mb/s, ale w przypadku kilku abonentów w segmencie sieci dostęp będzie realizowany w splicie nawet 1:8. Tym samym realnie przepustowości w sieci dostępowej mogą być znacznie niższe od komunikowanego 100 Mb/s. Tymczasem współdzielenia medium dostępowego w sieci GPON, którą eksploatuje Magnet Network, i w której oferuje usługi 50-100 Mbs/, nie ma. Zatem to jego oferta zasługuje na miano „najszybszej”. ASAI podzielił te zastrzeżenia.