Zablokowana reklama „najszybszego internetu”

Publikacja: 07.02.2012 10:04

Irlandzki regulator rynku reklamowego – Advertising Standards Authority for Ireland (ASAI) – nakazał sieci UPC zaprzestania emisji reklam, w którym promuje ona „najszybsze usługi dostępowe” – podał serwis TheJournal.ie. Według jednego z konkurentów UPC – Magnet Networks – reklamy wprowadzają potencjalnych klientów w błąd, ponieważ to on oferuje najszybszy dostęp na iryjskim rynku. ASAI otrzymało podobnej treści skargę od jednego z abonentów.

Magnet Networks argumentuje, że chociaż maksymalna prędkość łącza w ofercie UPC (technologia DOCSIS 3.0) faktycznie wynosi 100 Mb/s, ale w przypadku kilku abonentów w segmencie sieci dostęp będzie realizowany w splicie nawet 1:8. Tym samym realnie przepustowości w sieci dostępowej mogą być znacznie niższe od komunikowanego 100 Mb/s. Tymczasem współdzielenia medium dostępowego w sieci GPON, którą eksploatuje Magnet Network, i w której oferuje usługi 50-100 Mbs/, nie ma. Zatem to jego oferta zasługuje na miano „najszybszej”. ASAI podzielił te zastrzeżenia.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku