Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange – poinformował  Instytut Monitorowania Mediów, który  przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe.

Druga w kolejności wydatków rekalmowcy jest Polska Telefonia Cyfrowa ze 168 mln złotych, trzecie miejsce zajmuje Polkomtel ze 162 mln złotych wydanych na reklamę w prasie, radio i telewizji.

IMM przyjrzasł się też sytuacja marek, które stosunkowo niedawno weszły na polski rynek – IMM przeanalizował pod tym kątem: NJU Mobile, MTV Mobile, Red Bull Mobile i Virgin Mobile.  Z danych reklamowych admonit wynika, że w badanym okresie na reklamę w prasie, radio i TV najwięcej wydał NJU mobile – ponad 35 mln złotych. To jednak przełożyło się na największe zainteresowanie pośród internautów. Duży wpływ na to miała kampania promocyjna NJU Mobile, która wywołała różne emocje i opinie pośród użytkowników. Zadowolony może być też Virgin Mobile, który mimo najniższych wydatków (niecałe 4 mln złotych) cieszył się znaczącym zainteresowaniem w sieci.