Będzie nowy scenariusz dla MUX8?

Z pomysłu zagospodarowania nowego multipleksu naziemnej telewizji autorstwa Krajowej Rady niezadowolony jest cały rynek, więc regulatorzy będą musieli wymyślić nowy scenariusz zagospodarowania tzw. MUX8.UKE zakłada, że kwestia kształtu nowego multipleksu powinna zostać zamknięta w tym roku, nadawcy spodziewają się jednak opóźnień. Branża wciąż nie jest zgodna, co do tego, jak powinien wyglądać nowy pakiet cyfrowych kanałów. Sprawy nie ułatwia fakt, że Polska nie wypracowała stanowiska w sprawie zagospodarowania tzw. drugiej dywidendy cyfrowej

Publikacja: 24.09.2014 21:00

Będzie nowy scenariusz dla MUX8?

Foto: ROL

To, że regulatorzy będą musieli zmienić scenariusz dla MUX 8, zasugerował dziś Wiktor Sęga, dyrektor departamentu zarządzania częstotliwościami w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który podsumowuje teraz stanowiska branży telewizyjnej i operatorów w konsultacjach dotyczących zagospodarowania nowego pakietu cyfrowych stacji (tzw. ósmego multipleksu). – Wydaje mi się, że powinniśmy rozstrzygnąć tę kwestię jeszcze w tym roku. Większą rolę odgrywa jednak w tym procesie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, my tylko zgodnie z prawem będziemy organizatorem konkursu – powiedział Sęga podczas rozpoczętej w środę branżowej konferencji Warsaw International Media Summit. Jak dodał, z nadesłanych w ramach konsultacji stanowisk wynika, że powinno dojść do zmiany pomysłu na zagospodarowanie tych częstotliwości. – Większość wypowiadających się była niezadowolona z formy dokumentacji konkursowej, jaką zastała – tłumaczył.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku