Wyniki T-Mobile Polska w III kwartale 2018 r.: stopniowa poprawa wyników

Publikacja: 08.11.2018 09:16

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Przyrost liczby kart SIM miał miejsce w segmencie usług kontraktowych, których było w końcu września 7,15 mln, podczas gdy kwartał wcześniej 7,07 mln. Liczba kart SIM przedpłaconych wyniosła podobnie jak w czerwcu 3,54 mln.

Telekom poinformował, że wprowadzone w trzecim kwartale oferty cieszyły się powodzeniem. Oferta rodzinna miała stać się hitem sprzedażowym, a w segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Operator podaje, że współczynnik odejść klientów kontraktowych (tzw. churn) spadł do poziomu 0,8 proc., najniższego od 2012 roku.

T-Mobile Polska, kierowany przez Andreasa Maierhofera wykazał w minionym kwartale 1,69 mld zł przychodu. W porównaniu z danymi przed rokiem oznacza to wzrost o 5,5 proc.. Pamiętać trzeba, że operator przejął w międzyczasie firmę T-Systems Polska.

Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA telekomu urosła rok do roku o 11,5 proc. do 418 mln zł.

Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T-Mpbile Polska zwraca m.in. uwagę, że EBITDA, nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home.

– Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – komentuje cytowany w informacji prasowej Andreas Maierhofer.

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu