Reklama

Wyniki T-Mobile Polska w III kwartale 2018 r.: stopniowa poprawa wyników

Publikacja: 08.11.2018 09:16

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Przyrost liczby kart SIM miał miejsce w segmencie usług kontraktowych, których było w końcu września 7,15 mln, podczas gdy kwartał wcześniej 7,07 mln. Liczba kart SIM przedpłaconych wyniosła podobnie jak w czerwcu 3,54 mln.

Telekom poinformował, że wprowadzone w trzecim kwartale oferty cieszyły się powodzeniem. Oferta rodzinna miała stać się hitem sprzedażowym, a w segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Operator podaje, że współczynnik odejść klientów kontraktowych (tzw. churn) spadł do poziomu 0,8 proc., najniższego od 2012 roku.

Reklama
Reklama

T-Mobile Polska, kierowany przez Andreasa Maierhofera wykazał w minionym kwartale 1,69 mld zł przychodu. W porównaniu z danymi przed rokiem oznacza to wzrost o 5,5 proc.. Pamiętać trzeba, że operator przejął w międzyczasie firmę T-Systems Polska.

Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA telekomu urosła rok do roku o 11,5 proc. do 418 mln zł.

Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T-Mpbile Polska zwraca m.in. uwagę, że EBITDA, nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home.

– Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – komentuje cytowany w informacji prasowej Andreas Maierhofer.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama