Wyniki T-Mobile Polska w III kwartale 2018 r.: stopniowa poprawa wyników

Publikacja: 08.11.2018 09:16

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Przyrost liczby kart SIM miał miejsce w segmencie usług kontraktowych, których było w końcu września 7,15 mln, podczas gdy kwartał wcześniej 7,07 mln. Liczba kart SIM przedpłaconych wyniosła podobnie jak w czerwcu 3,54 mln.

Telekom poinformował, że wprowadzone w trzecim kwartale oferty cieszyły się powodzeniem. Oferta rodzinna miała stać się hitem sprzedażowym, a w segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Operator podaje, że współczynnik odejść klientów kontraktowych (tzw. churn) spadł do poziomu 0,8 proc., najniższego od 2012 roku.

T-Mobile Polska, kierowany przez Andreasa Maierhofera wykazał w minionym kwartale 1,69 mld zł przychodu. W porównaniu z danymi przed rokiem oznacza to wzrost o 5,5 proc.. Pamiętać trzeba, że operator przejął w międzyczasie firmę T-Systems Polska.

Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA telekomu urosła rok do roku o 11,5 proc. do 418 mln zł.

Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T-Mpbile Polska zwraca m.in. uwagę, że EBITDA, nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home.

– Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – komentuje cytowany w informacji prasowej Andreas Maierhofer.

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO