Aktualizacja: 09.05.2025 10:22 Publikacja: 20.03.2014 14:53
Beneficjentem tego trendu będzie oczywiście Google (jego udział w torcie reklamy mobilnej wyniósł w ubiegłym roku prawie 50 proc.), ale w tym roku znów zgarnie z mobilnego rynku nieco mniejszą jego część (prawie 47 proc.) na korzyść Facebooka. Jeszcze dwa lata temu koncern Marka Zuckerberga miał 5,4 proc. udziału w mobilnym torcie, w tym będzie to już prawie 22 proc. Mobilni użytkownicy i kierowana do nich reklama to obszar, na który Facebook kładzie ogromny nacisk. Na koniec ubiegłego roku miał już ponad 1,23 mld użytkowników miesięcznie, z czego większość korzystała z portalu przez komórkę, a prawie 300 mln – tylko w ten sposób. I zamierza poszerzać tę grupę – menedżerowie platformy negocjują z operatorami komórkowymi np., by spędzany na niej czas nie był wliczany do ich pakietów internetowych. Facebook planuje też za chwilę ruszyć z reklamami wideo. W czwartym kwartale 2013 r. ponad połowa reklamowych przychodów giganta pochodziła już z reklamy mobilnej.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas