Reklama
Rozwiń

eMarketer: Prawie 100 mld dol. na reklamę mobilną za cztery lata

W ubiegłym roku wydatki na mobilne formy reklamy podwoiły się i wynosiły niecałe 18 mld dol. Ale w tym roku sięgną już ponad 30 mld, a w 2018 r. zbliżą się do 100 mld dol.,a dokładnie wyniosą 94, 91 mld dol. – prognozuje eMarketer.

Publikacja: 20.03.2014 14:53

Beneficjentem tego trendu będzie oczywiście Google (jego udział w torcie reklamy mobilnej wyniósł w ubiegłym roku prawie 50 proc.), ale w tym roku znów zgarnie z mobilnego rynku nieco mniejszą jego część (prawie 47 proc.) na korzyść Facebooka. Jeszcze dwa lata temu koncern Marka Zuckerberga miał 5,4 proc. udziału w mobilnym torcie, w tym będzie to już prawie 22 proc. Mobilni użytkownicy i kierowana do nich reklama to obszar, na który Facebook kładzie ogromny nacisk. Na koniec ubiegłego roku miał już ponad 1,23 mld użytkowników miesięcznie, z czego większość korzystała z portalu przez komórkę, a prawie 300 mln – tylko w ten sposób. I zamierza poszerzać tę grupę – menedżerowie platformy negocjują z operatorami komórkowymi np., by spędzany na niej czas nie był wliczany do ich pakietów internetowych. Facebook planuje też za chwilę ruszyć z reklamami wideo. W czwartym kwartale 2013 r. ponad połowa reklamowych przychodów giganta pochodziła już z reklamy mobilnej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości