UOKIK zbada czy przedstawiciele Nowa Telefonia wprowadzali w błąd

Publikacja: 31.07.2018 11:34

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że podejrzewa naruszenie zbiorowych interesów konsumentów  i wszczął postępowanie przeciwko operatorowi Nowa Telefonia po tym jak napłynęły skargi konsumentów, z których wynika że przedstawiciele Nowa Telefonia firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora.

Urząd podaje dwa przykłady, z których wynika, że sprzedający usługi Nowa Telefonia podszywali się pod pracowników Orange i Netii.

„(…) otrzymałem telefon z propozycją obniżki abonamentu. Kobieta, która dzwoniła, powiedziała, że dzwoni z Orange i że jest taka możliwość, żeby teraz obniżyć rachunek do 15 zł miesięcznie, czy się zgadzam. Jeżeli się zgodzę to przyjedzie kurier. Nie było mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. (…)” – mówił jeden ze skarżących się.

„(…) bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu (…) pojawiła się przedstawicielka handlowa NETIA w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów. Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego Pani wskazała miejsca gdzie mam złożyć podpis.(…) Dodatkowo wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem z którego usług już od długich lat korzystam – więc nie mam czego się obawiać. (…)” – brzmi wypowiedź innego konsumenta.

Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, to prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Według TVN24Bis, przedstawiciele Nowa Telefonia nie zgadzają się ze stawianymi zarzutami. „Od pewnego czasu widzimy, że jest stosowana nagonka na małe firmy telekomunikacyjne” – brzmi stanowisko, przytaczane przez stację.

Według nich,  „od czasu do czasu na rynku pojawia się jakiś operator, który nastawiony jest na szybkie pozyskiwanie klientów w nieuczciwy sposób. Cierpią wtedy na tym takie firmy jak nasza, która kładzie nacisk na uczciwą sprzedaż”. W przesłanym oświadczeniu padają też oskarżenia pod adresem konkurencji, która ma „namawiać klientów do pisania skarg”.

Istniejąca od 7 lat firma w latach 2016-2017 miała podpisać z klientami około 3000 umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych, z czego dużą częścią były aneksy z obecnymi abonentami.

Nowa Telefonia ustaliła, że skargi w UOKIK złożyło około 10 osób.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że podejrzewa naruszenie zbiorowych interesów konsumentów  i wszczął postępowanie przeciwko operatorowi Nowa Telefonia po tym jak napłynęły skargi konsumentów, z których wynika że przedstawiciele Nowa Telefonia firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora.

Urząd podaje dwa przykłady, z których wynika, że sprzedający usługi Nowa Telefonia podszywali się pod pracowników Orange i Netii.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego