Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu wystosowała dziś oświadczenie dot. awarii serwisu Ipla w dniu meczu finałowego Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn.
Zgodnie z oświadczeniem, awaria spowodowana była zmasowanym atakiem hackerskim, a Cyfrowy Polsat zgłosi go odpowiednim organom.
„Zapewniliśmy dostęp do meczu finałowego tak szybko, jak to było możliwe. Proponowaliśmy klientom rekompensatę w postaci miesięcznego dostępu do pakietu IPLA SPORT, który zapewnia kanały i wydarzenia sportowe na żywo w jakości HD i którego standardowa cena wynosi 19,90 zł.Zaproponowany zwrot części opłaty dotyczył tylko tych klientów, którzy nie skorzystali z pakietu IPLA SPORT i jest on zgodny z regulaminowymi warunkami korzystania z pakietu, które w przypadku przerwy w dostępie do usługi przewidują zwrot opłaty proporcjonalnie do części, w której dostęp był ograniczony, w tym przypadku 1 meczu ze 103 dostępnych w pakiecie” – podała.
W ten sposób Cyfrowy Polsat zareagował na doniesienia „Przeglądu Sportowego”, powtórzonego przez Onet.pl, które podały, że z powodu awarii serwerów i ich przeciążenia klienci IPLI nie mogli oglądać meczu finałowego FIVB Mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014, za co IPLA proponowała rekompensatę w wysokości 96 gr.
Cyfrowy Polsat przeprosił klientów. „Podejmiemy odpowiednie kroki prawne oraz wykorzystamy wszystkie dostępne narzędzia zabezpieczające, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia podobnych zdarzeń w przyszłości” – czytamy m.in..