GSMA i NTT Docomo szukają sponsorów badań dziecięcego rynku

Publikacja: 05.07.2013 14:16

GSMA i Mobile Society Research Institue (MSRI), czyli analityczna spółka zależna NTT Docomo przy okazji trwającego w Warszawie 13. Globalnego Sympozjum Regulatorów, poszukują partnerów do kolejnego wydania badania zachowań konsumpcyjnych młodych użytkowników telefonów komórkowych (badana grupa wiekowa to osoby w wieku od 8 do 18 lat).

Edycja tego badania z 2012 r. przeprowadzonego w 5 krajach wskazuje, że z telefonów komórkowych korzysta 65 proc. dzieci. Z grona użytkowników komórek, 54 proc. wchodzi za pomocą telefonu do Internetu, a  49 proc. to bywalcy serwisów społecznościowych.

27 proc. badanej grupy posiadaczy telefonów ma w kieszeni smartfon. Stan ten nie wynika przy tym z tego, że dzieci korzystają z telefonów starych. 81 proc. z tych osób, które mają telefon, to właściciele nowego zestawu.

Relatywnie rzadko spotykane są u dzieci z analizowanych rynków tablety. Nawet w Japonii odsetek ten wynosi zaledwie 5-7 proc.

Badanie przeprowadzone jest dwoma sposobami: w postaci ilościowego sondażu oraz wywiadów jakościowych lub fokusów.

GSMA i Mobile Society Research Institue (MSRI), czyli analityczna spółka zależna NTT Docomo przy okazji trwającego w Warszawie 13. Globalnego Sympozjum Regulatorów, poszukują partnerów do kolejnego wydania badania zachowań konsumpcyjnych młodych użytkowników telefonów komórkowych (badana grupa wiekowa to osoby w wieku od 8 do 18 lat).

Edycja tego badania z 2012 r. przeprowadzonego w 5 krajach wskazuje, że z telefonów komórkowych korzysta 65 proc. dzieci. Z grona użytkowników komórek, 54 proc. wchodzi za pomocą telefonu do Internetu, a  49 proc. to bywalcy serwisów społecznościowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu