GSMA i NTT Docomo szukają sponsorów badań dziecięcego rynku

Publikacja: 05.07.2013 14:16

GSMA i Mobile Society Research Institue (MSRI), czyli analityczna spółka zależna NTT Docomo przy okazji trwającego w Warszawie 13. Globalnego Sympozjum Regulatorów, poszukują partnerów do kolejnego wydania badania zachowań konsumpcyjnych młodych użytkowników telefonów komórkowych (badana grupa wiekowa to osoby w wieku od 8 do 18 lat).

Edycja tego badania z 2012 r. przeprowadzonego w 5 krajach wskazuje, że z telefonów komórkowych korzysta 65 proc. dzieci. Z grona użytkowników komórek, 54 proc. wchodzi za pomocą telefonu do Internetu, a  49 proc. to bywalcy serwisów społecznościowych.

27 proc. badanej grupy posiadaczy telefonów ma w kieszeni smartfon. Stan ten nie wynika przy tym z tego, że dzieci korzystają z telefonów starych. 81 proc. z tych osób, które mają telefon, to właściciele nowego zestawu.

Relatywnie rzadko spotykane są u dzieci z analizowanych rynków tablety. Nawet w Japonii odsetek ten wynosi zaledwie 5-7 proc.

Badanie przeprowadzone jest dwoma sposobami: w postaci ilościowego sondażu oraz wywiadów jakościowych lub fokusów.

GSMA i Mobile Society Research Institue (MSRI), czyli analityczna spółka zależna NTT Docomo przy okazji trwającego w Warszawie 13. Globalnego Sympozjum Regulatorów, poszukują partnerów do kolejnego wydania badania zachowań konsumpcyjnych młodych użytkowników telefonów komórkowych (badana grupa wiekowa to osoby w wieku od 8 do 18 lat).

Edycja tego badania z 2012 r. przeprowadzonego w 5 krajach wskazuje, że z telefonów komórkowych korzysta 65 proc. dzieci. Z grona użytkowników komórek, 54 proc. wchodzi za pomocą telefonu do Internetu, a  49 proc. to bywalcy serwisów społecznościowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży