PeoPay, czyli mobilny system płatności w Pekao

Publikacja: 05.06.2013 15:57

Bank Pekao wprowadza system płatności i akceptacji płatności mobilnych w Polsce – PeoPay. Według banku wyróżnikiem rozwiąznia jest mi.n. funkcja PeoPay mPOS, czyli możliwość akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla przedsiębiorców. Nowy system płatności jest dostępny zarówno dla obecnych klientów banku, jak i osób nieposiadających konta w Pekao.

PeoPay to rozwiązanie obejmujące aplikację płatniczą dla klientów indywidualnych pozwalającą płacić przy użyciu smartfona w sklepach i w internecie, przesyłać pieniądze na numer telefonu, czy bezpośrednio przekazywać je pomiędzy posiadaczami aplikacji. System PeoPay obejmuje także aplikację do akceptacji płatności mobilnych dla punktów usługowo-handlowych PeoPay mPOS, dzięki której płatności bezgotówkowe mogą być akceptowane za pośrednictwem telefonu, bez konieczności posiadania terminala POS.

Aby rozpocząć używanie PeoPay wystarczy rejestracja w aplikacji pobranej na telefon i otwarcie rachunku do płatności mobilnych. Posiadacze karty prepaid Banku Pekao mogą powiązać aplikację z rachunkiem swojej karty. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym.

Podstawowy sposób  płatności w systemie PeoPay oparty jest na QR kodach. Zarówno płatność w sklepie na tradycyjnych terminalach POS, w internecie, jak i w PeoPay mPOS odbywa się poprzez zeskanowanie zaprezentowanego na ekranie QR kodu i wpisanie indywidualnego ePINu. W terminalach  POS nie przystosowanych do wyświetlania QR kodów istnieje alternatywna możliwość zapłacenia z użyciem 6 cyfrowego kodu.

Przesyłanie pieniędzy możliwe jest na numer telefonu komórkowego (użytkownik nie posiadający PeoPay dostanie sms z informacją jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze), poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC.

W ramach dodatkowych funkcjonalności aplikacji PeoPay użytkownicy mają dostęp do salda i historii rachunku online oraz do systemu powiadomień.

Obecnie aplikacja PeoPay dostępna jest na system operacyjny Android. Wkrótce z aplikacji będą mogli korzystać również posiadacze telefonów z systemami iOS i Windows Phone.

Bank Pekao wprowadza system płatności i akceptacji płatności mobilnych w Polsce – PeoPay. Według banku wyróżnikiem rozwiąznia jest mi.n. funkcja PeoPay mPOS, czyli możliwość akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla przedsiębiorców. Nowy system płatności jest dostępny zarówno dla obecnych klientów banku, jak i osób nieposiadających konta w Pekao.

PeoPay to rozwiązanie obejmujące aplikację płatniczą dla klientów indywidualnych pozwalającą płacić przy użyciu smartfona w sklepach i w internecie, przesyłać pieniądze na numer telefonu, czy bezpośrednio przekazywać je pomiędzy posiadaczami aplikacji. System PeoPay obejmuje także aplikację do akceptacji płatności mobilnych dla punktów usługowo-handlowych PeoPay mPOS, dzięki której płatności bezgotówkowe mogą być akceptowane za pośrednictwem telefonu, bez konieczności posiadania terminala POS.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość