Choć Polkomtel konsekwentnie nie zdradza mediom wyników sprzedaży swojej flagowej usługi – dedykowanego mobilnego dostępu do Internetu – to znają je obligatariusze telekomu i pokazuje je wrześniowy raport banku inwestycyjnego HSBC.
Wynika z niego, że po pierwszych sześciu miesiącach br. operator sieci Plus miał 571 tys. abonentów szerokopasmowego mobilnego Internetu (nie licząc posiadaczy smartfonów) czyli tyle, ile w grudniu ub. r.
W I kw. br. przybyło mu 2 tys. klientów, ale w II kw. tyle samo ubyło. HSBC umieścił te dane w tabeli, jako źródło danych podając samą firmę.
W tym samym zestawieniu można znaleźć szczegółowe dane o liczbie kart SIM Polkomtela i ARPU telekomu: w II kw. br. w segmencie post-paid wynosiło ono 62 zł, a w pre-paidzie 16 zł. Na koniec I kw. br. odpowiednio: 60 i 15 zł.
Dla porównania, Play w 6 miesięcy powiększył statystyki klientów mobilnego Internetu o około 100 tys. użytkowników i zakończył półrocze z około 1,1 mln abonentów usługi mobilnego Internetu. PTC (T-Mobile) w czerwcu miała ich 826 tys., a Centertel (Orange) 848 tys. Przyłączały w kwartale kilkadziesiąt tysięcy abonentów.