Reklama

571 tys. abonentów: broadband Plusa w połowie roku

Publikacja: 05.11.2012 08:09

Choć Polkomtel konsekwentnie nie zdradza mediom wyników sprzedaży swojej flagowej usługi – dedykowanego mobilnego dostępu do Internetu – to znają je obligatariusze telekomu i pokazuje je wrześniowy raport banku inwestycyjnego HSBC.

Wynika z niego, że po pierwszych sześciu miesiącach br. operator sieci Plus miał 571 tys. abonentów szerokopasmowego mobilnego Internetu (nie licząc posiadaczy smartfonów) czyli tyle, ile w grudniu ub. r.

W I kw. br. przybyło mu 2 tys. klientów, ale w II kw. tyle samo ubyło. HSBC umieścił te dane w tabeli, jako źródło danych podając samą firmę.

W tym samym zestawieniu można znaleźć szczegółowe dane o liczbie kart SIM Polkomtela i ARPU telekomu: w II kw. br. w segmencie post-paid wynosiło ono 62 zł, a w pre-paidzie 16 zł. Na koniec I kw. br.  odpowiednio: 60 i 15 zł.

Dla porównania, Play w 6 miesięcy powiększył statystyki klientów mobilnego Internetu o około 100 tys. użytkowników i zakończył półrocze z około 1,1 mln abonentów usługi mobilnego Internetu. PTC (T-Mobile) w czerwcu miała ich 826 tys., a Centertel (Orange) 848 tys. Przyłączały w kwartale kilkadziesiąt tysięcy abonentów.

Reklama
Reklama

Łącznie, dwie firmy Solorza-Żaka, czyli Polkomtel i Cyfrowy Polsat obsługiwały w czerwcu tego roku 670 tys. klientów usługi dostępowej.

HSBC szacuje, że w tym roku CAPEX Polkomtela wyniesie w sumie 749 mln zł, a w 2013 r. – 1 mld zł. Spodziewa się po spółce straty brutto zarówno w tym, jak i przyszłym roku. Ma to być odpowiednio 198 mln zł i 152 mln zł straty przed opodatkowaniem.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama