Mecze Ekstraklasy w kolejnych dwóch sezonach w nc+ i TVP

Publikacja: 12.12.2018 20:50

Po około 2,5-miesięcznych negocjacjach spółka Ekstraklasa poinformowała, że podpisała umowy z platformą Nc+ i Telewizją Polską o krajowej transmisji telewizyjnych rozgrywek piłkarskich w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021.

– W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach – będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K / UHD HDR – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a TVP pokaże w telewizji otwartej 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce.

„Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon” – podała Ekstraklasa, która podkreśla swój finansowy sukces.

„Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony” – dodano.

– To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W stosunku do obowiązującego dotychczas kontraktu oznacza to wzrost rocznej wartości wpływów z tytułu transmisji krajowych o 60 proc.. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł – skomentował  Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasy.

– Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni – zapowiada Animucki.

Canal+ i TVP w ramach zakupionych pakietów będą także publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze oraz prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów w Internecie. Canal+ będzie też publikować near live clips.

Sygnał telewizyjny będzie w dalszym ciągu produkowany przez Ekstraklasa Live Park, spółka-córka Ekstraklasy.

–  W listopadzie tego roku, dzięki wspólnemu zaangażowaniu nc+ i Ekstraklasa Live Park, przenieśliśmy krajowe rozgrywki w świat 4K UHD. Nowy kontrakt potwierdza, że będziemy kontynuować naszą inwestycję w budowę polskiej piłki i klubów piłkarskich, również od strony technologii, dlatego pokażemy ekskluzywnie w 4K UHD nawet 100 meczów w sezonie – zapowiedział Manuel Rougeron, prezes nc+.

Ekstraklasa zapowiedziała, że do końca sezonu zamierza wyłonić podmioty, które w sezonach 2019/2020 i 2020/2021 będą transmitować rozgrywki za granicą, a także będą korzystać z praw pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie, w tym na urządzeniach mobilnych.

Chce też sprzedać na te sezony prawa do transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach i aplikacjach bukmacherskich, a także prawa do pokazywania rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy.

Przetarg dotyczący praw mediowych na następne cztery sezony – od 2021/2022 do 2024/2025 – zostanie przygotowany dopiero po pełnym wyklarowaniu się kalendarza międzynarodowego i zatwierdzeniu przez kluby kształtu ligi w tych latach – podano.

Ekstraklasa podkreśla, że w negocjacjach z nadawcami poradziła sobie sama, bez udziału agencji MP & Silva.

„Ekstraklasa już kilka miesięcy temu podjęła działania mające na celu rozwiązanie umowy z MP & Silva w związku z niestabilną sytuacją finansową agencji. W wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu umowa została rozwiązana i rozliczona, a ligowa spółka przejęła obsługę wszystkich praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy w kraju i za granicą” – zapewnia ligowa firma.

Po około 2,5-miesięcznych negocjacjach spółka Ekstraklasa poinformowała, że podpisała umowy z platformą Nc+ i Telewizją Polską o krajowej transmisji telewizyjnych rozgrywek piłkarskich w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021.

– W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach – będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K / UHD HDR – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić