Operator poznańskiego centrum kolokacyjnego Beyond wysłał do swoich klientów oficjalne wyjaśnienia na temat poniedziałkowej awarii w serwerowni, która odcięła od sieci kilka ważnych serwisów WWW (m.in. Wykop, Money.pl, czy PayU), czy łączy teletransmisyjnych i styków międzyoperatorskich.

Jak tłumaczy Beyond awaria miała miejsce w trakcie testowania zapasowego zasilania z agregatu prądotwórczego. Błąd w automatyce uniemożliwił przywrócenie zasilania z linii zewnętrznej. Zanim tę awarię udało się usunąć wyczerpały się baterie w UPS i w efekcie odcięto zostało zasilanie w całej serwerowni. Zewnętrzne zasilenie przywrócono po ok. 30 minutach. Przedstawiciele Beyond w swoich wyjaśnieniach przyznają, że UPS podtrzymały zasilanie na czas ok. 40 proc. krótszy, niż zakładano (15 min).

Beyond zapowiada wprowadzenie nowych procedur, w większym stopniu uwzględniających działania manualne, a nie automatyczne, oraz nowe procedury kontrolne.

Awaria zasilania spowodowała także uszkodzenie macierzy dyskowych w serwerach hostujących należący do operatora Beyond serwis ecloud24.pl i backup danych klientów tego serwisu. Dzisiaj rano firma informowała o restarcie całego systemu i uruchomieniu wszystkich serwerów wirtualnych, jak również, że odzysk danych zapasowych jeszcze trwa.