Japoński producent opublikował sprawozdanie finansowe za IV kwartał ostatniego roku finansowego (Sony kończy go w marcu). W tym okresie wpływy ze sprzedaży urządzeń mobilnych Sony wzrosły aż o 81 proc. do kwoty 3,75 mld dolarów, ale ich wynikiem była strata  operacyjna na tej działalności w wysokości 261 mln dolarów. Rok wcześniej Sony zanotowało na sprzedaży terminali 640 mln dolarów operacyjnego zysku.

W całym zakończonym roku finansowym wartość sprzedaży terminali Sony wzrosła ponad 100 proc., ale jej efektem jest przeszło 1 mld dolarów operacyjnej straty. Sony tłumaczy wzrost wpływów przede wszystkim rosnąca liczbą sprzedawanych smartfonów. Wynik operacyjny spółki mają wciąż jeszcze obciążać koszty przejęcia udziałów w SonyEricsson od szwedzkiego Ericssona oraz spadek sprzedaży laptopów.

Sony ma ambicję objąć trzecie miejsce na globalnym rynku smartfonów (po Apple’u i Samsungu). Planuje sprzedać w tym roku 50 mln sztuk tych urządzeń. Producent zapowiada na 2013 r. poprawę wyniku operacyjnego segmentu urządzeń mobilnych, dzięki wzrostowi sprzedaży. Nie podaje, czy wyjdzie ponad poziom strat operacyjnych na sprzedaży już w tym roku.

W Polsce na początku roku Sony objęło pozycję drugiego dostawcy smartfonów po Nokii.