Transakcja zostanie sfinalizowana w drugiej połowie 2013 r. Jej szczegóły finansowe nie zostały ujawnione. Dzięki transakcji udział Ericssona na rynku dostawców rozwiązań telewizji internetowej (IPTV) i wielkoekranowych wzrośnie do 25 proc.

Microsoft Mediaroom oferuje rozwiąznia, z których korzystają m.in. AT&T, Deutsche Telekom Entertain, Telefonica, czy Swisscom. Firma podaje, że na świecie działa 22 mln przystawek telewizyjnych na platformie Mediaroom. Jej siedziba mieści się w Mountain View w Kalifornii, a firma zatrudnia 400 osób na całym świecie.

Według prognoz, które przytacza Ericsson w roku 2013 światowy rynek telewizji internetowej osiągnie poziom 76 mln abonentów, gwarantując przychody w wysokości 32 mld dol., natomiast w roku 2015 liczba abonentów wzrośnie do 105 mln, zapewniając przychody rzędu 45 mld dol.