[b]Research In Motion[/b], producent smartfonów [b]BlackBerry[/b], sprzeda w 2011 r. około 700 tys. sztuk tabletu [b]PlayBook[/b] – przewiduje [b]Shaw Wu[/b], analityk firmy [b]Kaufman Bros[/b]. To bardzo mało w porównaniu z liderem rynku, tabletem [b]Apple iPad[/b], który w 2010 r. sprzedał się w ilości ok. 10 mln egzemplarzy, z czego ok. 65 proc. przypada na modele z modułem łączności 3G (dane za [b]Morgan Stanley[/b]), oraz [b]Samsungiem Galaxy Tab[/b], który znalazł już ponad milion nabywców.

Kaufman Bros. uzyskał poufne dane na temat tabletu wciąż opracowywanego przez producenta BlackBerry. Według Shawa Wu urządzenie na jednym ładowaniu baterii działa jedynie kilka godzin. To znacznie mniej niż iPad (ok. 10 godz.) i Galaxy Tab (ok. 6 godz.).

Według analityka ten problem może znacznie ograniczyć popyt na tablet wśród użytkowników biznesowych, głównego odbiorcy smartfonów BlackBerry. Jak wynika z informacji [b]Kaufman Bros.[/b] urządzenie pojawi się na rynku w okolicach maja 2011 r. Analitycy tej firmy utrzymują, że mimo nowych premier rynek tabletów będzie w dużej mierze zdominowany przez urządzenia Apple.

[UPDATE]:

Według opublikowanych dziś szacunków azjatyckiego serwisu [b]Digitimes.com[/b], Apple zamierza w przyszłym roku sprzedać nawet ok. 65 mln iPadów, dwa razy więcej niż przewidywały najbardziej optymistyczne prognozy. Wnioski takie sformułowano na podstawie ilości zamówień na ekrany do tableta, jakie spływają do firm [b]LG Display[/b], [b]Samsung[/b] i [b]Chimei Innolux[/b], który w pierwszym kwartale dołączy do grona dostawców części dla Apple.