Free Mobile bije w rywali

Publikacja: 04.05.2012 13:59

Wejście na francuski rynek mobilny sieci Free z ultratanią ofertę mocno odbiło się na wynikach operacyjnych jej konkurentów. Grupa France Telecom (do której w Polsce należy Telekomunikacja Polska) straciła w I kw. br. 615 tys. klientów, czyli ok. 2 proc. całej bazy abonenckiej. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez FT wejście na rynek Free podniosło dwukrotnie wskaźnik CHURN w jej sieci mobilnej.

FT zapewnia, że – mimo ostrego wejścia na rynek konkurenta – wykona tegoroczny plan przepływów finansowych (FCF). Sygnalizuje jednak, że prognozy na lata 2013-2015 mogą ulec korekcie. Negatywny wpływ wejścia na rynek Free Mobile zrekompensuje częściowo grupie FT umowa o roamingu krajowym z tym operatorem. Wedle FT tempo pozyskiwania klientów i generowanego przez nich ruchu jest takie, że przychody w wysokości 1 mld euro od Free, jakie grupa FT zaplanowała na 6 lat mogą, zostać osiągnięte w 3 lata.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska