Aktualizacja: 09.05.2025 16:36 Publikacja: 04.05.2012 13:59
Wejście na francuski rynek mobilny sieci Free z ultratanią ofertę mocno odbiło się na wynikach operacyjnych jej konkurentów. Grupa France Telecom (do której w Polsce należy Telekomunikacja Polska) straciła w I kw. br. 615 tys. klientów, czyli ok. 2 proc. całej bazy abonenckiej. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez FT wejście na rynek Free podniosło dwukrotnie wskaźnik CHURN w jej sieci mobilnej.
FT zapewnia, że – mimo ostrego wejścia na rynek konkurenta – wykona tegoroczny plan przepływów finansowych (FCF). Sygnalizuje jednak, że prognozy na lata 2013-2015 mogą ulec korekcie. Negatywny wpływ wejścia na rynek Free Mobile zrekompensuje częściowo grupie FT umowa o roamingu krajowym z tym operatorem. Wedle FT tempo pozyskiwania klientów i generowanego przez nich ruchu jest takie, że przychody w wysokości 1 mld euro od Free, jakie grupa FT zaplanowała na 6 lat mogą, zostać osiągnięte w 3 lata.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas