Free Mobile bije w rywali

Publikacja: 04.05.2012 13:59

Wejście na francuski rynek mobilny sieci Free z ultratanią ofertę mocno odbiło się na wynikach operacyjnych jej konkurentów. Grupa France Telecom (do której w Polsce należy Telekomunikacja Polska) straciła w I kw. br. 615 tys. klientów, czyli ok. 2 proc. całej bazy abonenckiej. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez FT wejście na rynek Free podniosło dwukrotnie wskaźnik CHURN w jej sieci mobilnej.

FT zapewnia, że – mimo ostrego wejścia na rynek konkurenta – wykona tegoroczny plan przepływów finansowych (FCF). Sygnalizuje jednak, że prognozy na lata 2013-2015 mogą ulec korekcie. Negatywny wpływ wejścia na rynek Free Mobile zrekompensuje częściowo grupie FT umowa o roamingu krajowym z tym operatorem. Wedle FT tempo pozyskiwania klientów i generowanego przez nich ruchu jest takie, że przychody w wysokości 1 mld euro od Free, jakie grupa FT zaplanowała na 6 lat mogą, zostać osiągnięte w 3 lata.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń