27,4 mln sprzedanych smartfonów Huawei w III kwartale

Publikacja: 30.10.2015 09:23

W trzecim kwartale 2015 roku chiński Huawei zanotował 63-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. To zdecydowanie więcej niż wzrost całego rynku, którego dodatni wynik ukształtował się na poziomie 9,3 proc.

Huawei Consumer Businees Group poinformował, że coraz większą popularnością cieszą się urządzenia ze średniej i wyższej półki, których sprzedaż była wyższa niż rok wcześniej o 33 proc., z kolei kwartał do kwartału wzrost sprzedaży wyniósł 7 proc.

Richard Yu, zarządzający koncernem powiedział, że najważniejsze jest dla koncernu zyskiwanie coraz większej przychylności pośród konsumentów poza rodzimym krajem. Huawei dostarczył 98 proc. więcej smartfonów do Europy i około 70 proc. więcej do Afryki i krajów Bliskiego Wschodu niż rok wcześniej. W tym samym czasie dostawy w Chinach również urosły o 81 proc.

Flagowce, czyli modele Mate 7, P7 i P8 sprzedały się w odpowiednio 6,5, 7,7 i 4 milionach egzemplarzy. Hitem kolejnego kwartału ma szanse stać się najmłodszy, Mate S, obecny na rynku od niespełna miesiąca, którego dystrybucja obejmuje obecnie 48 krajów.

Zgodnie z raportem GFK, smartfony Huawei, od początku roku do końca lipca stanowiły 9,5 proc. Wszystkich nowo sprzedawanych mobilnych, inteligentnych telefonów. Na rynku Kraju Środka udział stanowi 15,2 proc..

Równocześnie dyrektor generalny Huawei podtrzymał prognozę sprzedaży ponad 100 mln urządzeń w ciągu całego 2015 roku.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu