TVP zapłaciła za Mundial, skorzysta konkurencja
Grube miliony wydała telewizja publiczna na prawa do transmisji meczów. TVN chce je pokazywać, nie ponosząc kosztów. (..) Jak się nieoficjalnie dowiaduje DGP, sposób, aby pokazać mecze, znalazła Grupa TVN. Nie w tradycyjnej telewizji, lecz w swoim internetowym serwisie Player. Jak to możliwe? TVN chce wykorzystać zasadę must carry, must offer zawartą w ustawie o radiofonii i telewizji. Jej art. 43 stanowi, że operator rozprowadzający telewizję musi włączyć do swojej oferty kanały TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TV4, TV Puls i regionalną antenę TVP (must carry), a nadawcy publiczni nie mogą odmówić zgody na udostępnienie sygnały, ani uzależnić jej od „jakiegokolwiek wynagrodzenia, w tym w szczególności z tytułu udzielenia licencji za korzystanie z nadania”. S. A6
Służby mają prawo wiedzieć, do kogo należy komórka
Policja ma prawo zażądać od operatora telekomunikacyjnego aby wskazał, do kogo należą numery telefonów, nie tylko w sprawach o poważne przestępstwa – uważa Rzecznik Generalny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Nie oznacza to jednak liberalizacji w zasadach dostępu służb do danych telekomunikacyjnych. Opinia dotyczy bowiem tylko informacji takich jak imię i nazwisko posiadacza numeru i przy założeniu, że zgodę na ich ujawnienie wydaje sąd. S. B6
Gazeta Wyborcza
Falenta idzie do więzienia
Marek Falenta, skazany za aferę podsłuchową, która przyczyniła się do upadku rządu PO-PSL, ma 23 maja stawić się w więzieniu. Sąd odrzucił wniosek o wstrzymanie wykonania kary, a prezydent odmówił ułaskawienia. Biznesmen ma do odsiedzenia 2,5 roku. Dostał wezwanie do odsiedzenia kary na warszawskim Grochowie. Siedzą tam głównie kobiety po niewielkich wyrokach. Wezwanie Falenta potwierdził na Twitterze. Gdy kilka tygodni temu napisała o tym „Rzeczpospolita” obrońcy biznesmena byli zdezorientowani.
S. 6
Parkiet
Play: Wzrost skali, ale mały
1,64 mld zł przychodu, 528 mln zł skorygowanej o zdarzenia jednorazowe EBITDA oraz 178,5 mln zł zysku netto. Takich wyników za I kwartał 2018 roku spodziewają się średnio po Play Communications biura maklerskie ankietowane przez „Parkiet”. W porównaniu z wynikami telekomu sprzed roku oznacza to odpowiednio: wzrost o 3,85 proc., spadek o 6,4 proc. oraz wzrost o prawie 840 proc.. Tym samym analitycy (otrzymaliśmy dane od 9 biur) sądzą, że przez pierwsze trzy miesiące 2018 roku przychody Playa rosły wolniej niż do tej pory i wolniej, niż przewidują całoroczne założenia zarządu (mowa w nich o średnim jednocyfrowym wzroście wpływów ze sprzedaży).
http://archiwum.parkiet.com/artykul/799100_Play:_Wzrost_skali_ale_maly.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu
Terminale dla przedsiębiorców w reklamie
Rusza pierwsza w historii kampania reklamowa płatności kartowych skierowana do przedsiębiorców. Ma ich przekonać do instalacji darmowego terminala. Reklam płatności bezgotówkowych było już mnóstwo. Lata temu Getin reklamował kartę pokazującą stan konta, Citi Handlowy zrobił serię spotów z Leonem, który chwalił się kartą debetową, Millennium ma na koncie kilka takich kampanii płatności kartowych plus konkurs dla klientów na filmik promujący płatności zbliżeniowe. Później na ekrany telewizorów weszły reklamy płatności telefonem, z kontrowersyjnym spotem T-Mobile, z nagimi aktorami, który szybko spadł z ramówki, na czele.
https://www.pb.pl/terminale-dla-przedsiebiorcow-w-reklamie-912079 (dostęp płatny)