Hamuje rynek płatnej telewizji w Europie

Wpływy z abonamentów i opłat za wideo na żądane operatorów w Europie w przypadku połowy z nich spadną w ciągu najbliższych pięciu lat – prognozuje Digital TV Research.

Publikacja: 16.10.2014 08:00

Na konsolidującym się i obrastającym w dodatkowe pakietowane z telewizją usługi rynki Digital TV Research podliczyło tylko te przychody operatorów płatnej telewizji i telekomunikacyjnych, jakie pochodzą z subskrybowania kanałów telewizyjnych i wideo na żądanie. Z raportu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat łączne przychody tak podliczonej branży jeszcze wzrosną (do 36,2 mld dol. w 2020 roku), ale będzie to wzrost śladowy, bo zaledwie o 1 proc. – W przypadku 50 ze 103 przeanalizowanych firm, w tym sześciu z dziesięciu największych, te wpływy w tym czasie spadną – podają analitycy. To zarówno skutek nasycenia na rynku, jak i nasilającej się na nim konkurencji, także ze strony serwisów ideo w Internecie.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa