Hamuje rynek płatnej telewizji w Europie

Wpływy z abonamentów i opłat za wideo na żądane operatorów w Europie w przypadku połowy z nich spadną w ciągu najbliższych pięciu lat – prognozuje Digital TV Research.

Publikacja: 16.10.2014 08:00

Na konsolidującym się i obrastającym w dodatkowe pakietowane z telewizją usługi rynki Digital TV Research podliczyło tylko te przychody operatorów płatnej telewizji i telekomunikacyjnych, jakie pochodzą z subskrybowania kanałów telewizyjnych i wideo na żądanie. Z raportu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat łączne przychody tak podliczonej branży jeszcze wzrosną (do 36,2 mld dol. w 2020 roku), ale będzie to wzrost śladowy, bo zaledwie o 1 proc. – W przypadku 50 ze 103 przeanalizowanych firm, w tym sześciu z dziesięciu największych, te wpływy w tym czasie spadną – podają analitycy. To zarówno skutek nasycenia na rynku, jak i nasilającej się na nim konkurencji, także ze strony serwisów ideo w Internecie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10