ZTE szykuje ofensywę w USA

Publikacja: 31.10.2011 12:40

Firma ZTE, chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego chce zwiększyć swe przychody z rynku amerykańskiego i szykuje ofensywę w segmencie smartfonów, które chce sprzedawać w konkurencyjnych cenach.

Jak mówi w rozmowie dla China Daily, Cheng Lixin, szef ZTE na region Ameryki Północnej, jest to element strategii ZTE określonej skrótem A-C-W (America – China – Worldwide). Chińczycy stawiają sobie za cel zwiększenie znajomości ich marki w USA w ciągu kilku najbliższych lat. Na początek ZTE chce sprzedawać swe smartfony z partnerstwie z amerykańskimi operatorami, który będą je firmować swoją marką. Jednak wejście na amerykański rynek dla chińskiej firmy nie będzie łatwe. Telekomunikacja jest ciągle tam uważana za branżę strategiczną. W zeszłym roku amerykańscy ustawodawcy zwrócili się do Federal Communications Commission ( FCC – amerykański regulator rynku), by zbadała czy kupowanie przez takie firmy jak Sprint Nextel sprzętu u chińskich dostawców Huawei i ZTE nie niesie za sobą niebezpieczeństw dla Ameryki.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem