ZTE szykuje ofensywę w USA

Publikacja: 31.10.2011 12:40

Firma ZTE, chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego chce zwiększyć swe przychody z rynku amerykańskiego i szykuje ofensywę w segmencie smartfonów, które chce sprzedawać w konkurencyjnych cenach.

Jak mówi w rozmowie dla China Daily, Cheng Lixin, szef ZTE na region Ameryki Północnej, jest to element strategii ZTE określonej skrótem A-C-W (America – China – Worldwide). Chińczycy stawiają sobie za cel zwiększenie znajomości ich marki w USA w ciągu kilku najbliższych lat. Na początek ZTE chce sprzedawać swe smartfony z partnerstwie z amerykańskimi operatorami, który będą je firmować swoją marką. Jednak wejście na amerykański rynek dla chińskiej firmy nie będzie łatwe. Telekomunikacja jest ciągle tam uważana za branżę strategiczną. W zeszłym roku amerykańscy ustawodawcy zwrócili się do Federal Communications Commission ( FCC – amerykański regulator rynku), by zbadała czy kupowanie przez takie firmy jak Sprint Nextel sprzętu u chińskich dostawców Huawei i ZTE nie niesie za sobą niebezpieczeństw dla Ameryki.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić