141 mln zł, to ładne pieniądze i wcale się nie dziwię, że prezes Piechocki skorzystał z oferty Multimediów Polska. A i klientom Stream Communications na dłuższą metę lepiej będzie w strukturach trzeciej co do wielkości sieci TVK w Polsce, niż w roli jednego z kwadracików w dziwnym patchworku, jakim jest grupa MNI. Nie odmówię sobie jednak przyjemności przytoczenie komunikatu z września 2010 r.
Tak, jak przejęcie kontroli nad Hyperion S.A. przez grupę MNI umożliwiło wzmocnienie naszej pozycji w segmencie usług internetowych świadczonych w oparciu o sieci ethernetowe, tak zakup Stream Communications pozwala nam na mocniejsze wejście w segment usług telewizyjnych i w konsekwencji zaoferujemy naszym klientom pełną paletę usług w atrakcyjnej cenie. Docelowo zależy nam na zwiększeniu wskaźnika multiplikacji tych usług co najmniej 50 prc. w stosunku do obecnego poziomu” – mówi Prezes Marek Południkiewicz. Hyperion S.A. stawia mocno na pakietyzację usług. Zdaniem Zarządu sprzedaż kolejnych produktów do już oferowanych usług umożliwi utrzymanie w dłuższym okresie ARPU na obecnym, atrakcyjnym poziomie. W ramach własnych marek mobilnych w modelu MVNO w grupie MNI – wystartowała już HyperFonia (inne marki to Simfonia, Mobilking, Ezo Mobile), dzięki której ma zwiększyć się atrakcyjność i komplementarność oferty. Usługi mobilne będą równiez oferowane wkrótce abonentom Stream Communications. „Nasz cel do końca 2013 r., to pozyskanie ponad 50 tys. klientów usługi 4 play (telefonia stacjonarna, komórkowa, telewizja i Internet), dzięki przejęciu Stream Communications ten plan na pewno uda się nam zrealizować.” – mówi prezes Marek Południkiewicz.
Pakietyzacja, paleta usług, ARPU, MVNO… Ani słowa o szybkich zyskach. Naiwny nie jestem. Pieniądze są celem. Ale na przerost PR – zwłaszcza w wykonaniu niektórych spółek – mam zawodową alergię. Po co opowiadać takie brednie?! Na komunikaty grupy MNI patrzę pod światło i każdemu to doradzam.
Teraz tylko czekam, kiedy się okaże, że mimo „strategicznej pozycji Hyperiona (czy też tych jego składników, które zostały wniesione do MNI Telecom) w Grupie MNI” grupa „elastycznie dostosuje się do dynamicznych warunków rynkowych” i dokona „korzystne transakcji sprzedaży z wysoce satysfakcjonującą stopą zwrotu”. Oczywiście „budując dlugofalową wartość spółki dla wszystkich akcjonariuszy”. A wiem, że chętni na Hyperiona kiedyś byli. Może ciągle są…? I w zasadzie przecież równie dobrze można by im „opi… Hyperiona za fajną kaskę i kupić sobie nową furę”.