Ponad 60 proc.użytkowników telefonów komórkowych na świecie, którzy nie korzystają jeszcze z usług lokalizacyjnych, chce rozpocząć korzystanie z tej funkcjonalności. W Polsce wskaźnik ten jest nieznacznie mniejszy – zainteresowanych nimi jest 57 proc. potencjalnych użytkowników – wynika z badań firmy TNS realizowanych w ramach projektu Mobile Life, w którym badano zwyczaje korzystania z telefonów komórkowych wśród 48 tys. osób w 58 krajach świata

Ponad jedna dziesiąta (12 proc.) polskich użytkowników telefonów komórkowych korzysta już  z usług lokalizacyjnych, ale prawie pięciokrotnie większa liczba użytkowników  chciałaby rozpocząć korzystanie z funkcji lokalizacyjnych w przyszłości. Dostęp do nawigacji i map GPS to jedna z najpowszechniejszych przyczyn, dla których użytkownicy telefonów w Polsce rozpoczynają korzystanie z usług lokalizacyjnych (39 proc.). Usługi lokalizacyjne są jednocześnie używane także w szerszym zakresie niż nawigacja – obecnie 15 proc. użytkowników portali społecznościowych „melduje się” poprzez platformy takie jak Foresquare, czy Facebook Places.

Użytkownicy usług lokalizacyjnych coraz częściej korzystają również z różnych usług, które ułatwiają ich codzienne życie. Prawie jedna piąta z nich (19 proc.) korzysta z takich usług w celu zlokalizowania interesujących ich miejsc. Około jednej siódmej tych osób korzysta z technologii lokalizacyjnej, aby sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej (14 proc.).

Spośród wszystkich użytkowników usług lokalizacyjnych z możliwości odnajdywania znajomych najczęściej korzystają obywatele Ameryki Łacińskiej, przy czym 39 proc. wskazuje tę funkcję, jako główny powód, dla którego decydują się oni zdradzić informacje o swoim położeniu, podczas gdy w Polsce podobne podejście wykazuje jedynie 9 proc. użytkowników.