Reklama
Rozwiń
Reklama

Użytkownicy komórek zainteresowani usługami lokalizacyjnymi

Publikacja: 30.04.2012 11:11

Ponad 60 proc.użytkowników telefonów komórkowych na świecie, którzy nie korzystają jeszcze z usług lokalizacyjnych, chce rozpocząć korzystanie z tej funkcjonalności. W Polsce wskaźnik ten jest nieznacznie mniejszy – zainteresowanych nimi jest 57 proc. potencjalnych użytkowników – wynika z badań firmy TNS realizowanych w ramach projektu Mobile Life, w którym badano zwyczaje korzystania z telefonów komórkowych wśród 48 tys. osób w 58 krajach świata

Ponad jedna dziesiąta (12 proc.) polskich użytkowników telefonów komórkowych korzysta już  z usług lokalizacyjnych, ale prawie pięciokrotnie większa liczba użytkowników  chciałaby rozpocząć korzystanie z funkcji lokalizacyjnych w przyszłości. Dostęp do nawigacji i map GPS to jedna z najpowszechniejszych przyczyn, dla których użytkownicy telefonów w Polsce rozpoczynają korzystanie z usług lokalizacyjnych (39 proc.). Usługi lokalizacyjne są jednocześnie używane także w szerszym zakresie niż nawigacja – obecnie 15 proc. użytkowników portali społecznościowych „melduje się” poprzez platformy takie jak Foresquare, czy Facebook Places.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama