Reklama

Płatna telewizja wzrośnie w tym roku głównie dzięki rejonowi Azji i Pacyfiku

Globalnie na koniec tego roku na świecie będzie 858,1 mln klientów płatnej telewizji. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Skurczy się rynek w USA, a najsilniej wzrośnie rejon Azji i Pacyfiku – podaje ABI Research w swoich najnowszych prognozach

Publikacja: 27.09.2012 13:43

Jak podaje firma, w pierwszym półroczu kablówki w USA, które wciąż są tam głównymi dostawcami telewizji, straciły 800 tys. abonentów, choć baza ich klientów wykupujących dostęp do szerokopasmowego Internetu rosła. Rósł też rynek operatorów IPTV, którym w analogicznym okresie przybyło 600 tys. klientów.

– W miarę jak rośnie dostęp do szerokopasmowego Internetu, klienci płatnej telewizji przestawiają się na internetowe usługi telewizyjne, które są albo tańsze od tradycyjnych, albo w ogóle darmowe. Serwisy takie, jak Netflix, Hulu czy YouTube to tańsze alternatywy dla klientów płatnej telewizji w niepewnych czasach ekonomicznych, jakie nastały – komentuje Sam Rosen, dyrektor ds. telewizji i wideo w ABI Research. Jego zdaniem na koniec tego roku liczba klientów płatnej telewizji w Ameryce Płn. spadnie w 2012 r. o 0,2 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama