Jak podaje firma, w pierwszym półroczu kablówki w USA, które wciąż są tam głównymi dostawcami telewizji, straciły 800 tys. abonentów, choć baza ich klientów wykupujących dostęp do szerokopasmowego Internetu rosła. Rósł też rynek operatorów IPTV, którym w analogicznym okresie przybyło 600 tys. klientów.

– W miarę jak rośnie dostęp do szerokopasmowego Internetu, klienci płatnej telewizji przestawiają się na internetowe usługi telewizyjne, które są albo tańsze od tradycyjnych, albo w ogóle darmowe. Serwisy takie, jak Netflix, Hulu czy YouTube to tańsze alternatywy dla klientów płatnej telewizji w niepewnych czasach ekonomicznych, jakie nastały – komentuje Sam Rosen, dyrektor ds. telewizji i wideo w ABI Research. Jego zdaniem na koniec tego roku liczba klientów płatnej telewizji w Ameryce Płn. spadnie w 2012 r. o 0,2 proc.

Najszybciej rosnąć będzie w branży rejon Azji i Pacyfiku, któremu tylko w tym roku przybędzie 27 mln klientów płatnej telewizji.  – Abonentów cyfrowych pakietów telewizji kablowych będzie na koniec roku w całym rejonie 213 mln, o 27 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje Khin Sandi Lynn, analityk ABI Research.