Reklama
Rozwiń
Reklama

Płatna telewizja wzrośnie w tym roku głównie dzięki rejonowi Azji i Pacyfiku

Globalnie na koniec tego roku na świecie będzie 858,1 mln klientów płatnej telewizji. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Skurczy się rynek w USA, a najsilniej wzrośnie rejon Azji i Pacyfiku – podaje ABI Research w swoich najnowszych prognozach

Publikacja: 27.09.2012 13:43

Jak podaje firma, w pierwszym półroczu kablówki w USA, które wciąż są tam głównymi dostawcami telewizji, straciły 800 tys. abonentów, choć baza ich klientów wykupujących dostęp do szerokopasmowego Internetu rosła. Rósł też rynek operatorów IPTV, którym w analogicznym okresie przybyło 600 tys. klientów.

– W miarę jak rośnie dostęp do szerokopasmowego Internetu, klienci płatnej telewizji przestawiają się na internetowe usługi telewizyjne, które są albo tańsze od tradycyjnych, albo w ogóle darmowe. Serwisy takie, jak Netflix, Hulu czy YouTube to tańsze alternatywy dla klientów płatnej telewizji w niepewnych czasach ekonomicznych, jakie nastały – komentuje Sam Rosen, dyrektor ds. telewizji i wideo w ABI Research. Jego zdaniem na koniec tego roku liczba klientów płatnej telewizji w Ameryce Płn. spadnie w 2012 r. o 0,2 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama