Asseco Poland poinformowało dziś, że zakończyło migrację klientów Orange Polska do dwóch nowych systemów bilingowych, przy jednoczesnym wyłączeniu poprzedniego.

Z punktu widzenia informatycznej firmy z Rzeszowa, był to jeden z największych projektów zarówno na polskim, jak i europejskim rynku telekomunikacji.

Jak podało Asseco, w trakcie migracji przeniesiono dane (w tym historyczne) kilkuset tysięcy abonentów z sektora B2B oraz kilkudziesięciu operatorów z rynku hurtowego, korzystających łącznie z 1 mln usług.

– Nowy system bilingowy daje możliwość oferowania zaawansowanych usług konwergentnych. W przyszłości będziemy mogli rozwijać funkcjonalności systemu i na bieżąco dostosowywać go do naszych potrzeb. Wszystko to przekłada się na wyższą jakość obsługi klientów, która jest dla nas nadrzędnym celem – mówi cytowany w komunikacie Bruno Chomel, dyrektor wykonawczy ds. IT w Orange Polska.

Według Radosława Semkło, dyrektora pionu telekomunikacji i mediów w Asseco Poland, podstawowym założeniem tego projektu było odtworzenie w nowym środowisku rozliczeniowym układu funkcjonalności oraz danych ze starego systemu.

– Przedsięwzięcie to wymagało od naszego zespołu pełnej mobilizacji, bo była to jedna z największych migracji danych na polskim rynku telekomunikacyjnym oraz jedna z największych w Europie. Tego typu projekty są obarczone dużym ryzykiem i cieszę się, że po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy partnerem godnym zaufania. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że oprócz udanej migracji klientów doprowadziliśmy do wyłączenia poprzedniego systemu, co nie jest takie oczywiste w tego typu przedsięwzięciach – mówi Semkło.

wsp. ziu