Asseco Poland poinformowało dziś, że zakończyło migrację klientów Orange Polska do dwóch nowych systemów bilingowych, przy jednoczesnym wyłączeniu poprzedniego.
Z punktu widzenia informatycznej firmy z Rzeszowa, był to jeden z największych projektów zarówno na polskim, jak i europejskim rynku telekomunikacji.
Jak podało Asseco, w trakcie migracji przeniesiono dane (w tym historyczne) kilkuset tysięcy abonentów z sektora B2B oraz kilkudziesięciu operatorów z rynku hurtowego, korzystających łącznie z 1 mln usług.
– Nowy system bilingowy daje możliwość oferowania zaawansowanych usług konwergentnych. W przyszłości będziemy mogli rozwijać funkcjonalności systemu i na bieżąco dostosowywać go do naszych potrzeb. Wszystko to przekłada się na wyższą jakość obsługi klientów, która jest dla nas nadrzędnym celem – mówi cytowany w komunikacie Bruno Chomel, dyrektor wykonawczy ds. IT w Orange Polska.
Według Radosława Semkło, dyrektora pionu telekomunikacji i mediów w Asseco Poland, podstawowym założeniem tego projektu było odtworzenie w nowym środowisku rozliczeniowym układu funkcjonalności oraz danych ze starego systemu.