Reklama
Rozwiń

W Play lubimy firmy OTT

Frustruje nas, że nie możemy rozpocząć inwestycji w infrastrukturę, która wykorzysta nowe częstotliwości – mówi Joergen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play o toczącej się aukcji LTE. Nie przeczy, że operator analizuje możliwości rozwoju dzięki usługom wideo. Uważa, że kierowana przezeń firma byłaby dobrym partnerem dla Netfliksa.

Publikacja: 01.09.2015 13:54

W Play lubimy firmy OTT

Foto: ROL

Czy akcje firm telekomunikacyjnych to dobry wybór dla inwestorów długoterminowych, np. OFE?

Joergen Bang-Jensen: – Moje zdanie się nie zmieniło: telekomunikacja to stabilny sektor, pozwalający inwestorom w dłuższym terminie generować atrakcyjne zwroty z inwestycji.

Czego można się spodziewać po rynku telekomunikacyjnym w Polsce?

– W tym i w kolejnych latach spodziewam się wzrostu przychodów operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Widzieliśmy zwyżki w minionym kwartale zarówno u Polkomtela, jak i Orange.

P4 jest blisko grupy Cyfrowy Polsat, jeśli chodzi o liczbę użytkowników ogółem, a blisko T-Mobile, jeśli chodzi o liczbę abonentów. Przegonicie te firmy?

– Nie jest naszym celem wyścig z którymkolwiek graczem, ale tak – nasz plan obejmuje dalszy wzrost bazy użytkowników.

A nowe biznesy: streaming wideo, M2M, bankowość, sprzedaż energii?

– Naszym zdaniem telekom nie powinien być bankiem czy firmą energetyczną. Co do streamingu wideo – oferujemy taką możliwość użytkownikom od pewnego czasu i staramy się nie przegapić żadnej okazji rozwoju w tym segmencie. Kierujemy się chociażby rosnącą popularnością YouTube, z którego nasi użytkownicy masowo korzystają, np. by oglądać rozgrywki sportowe.

Jeśli chodzi o M2M, to wolelibyśmy współpracować ze specjalistami w tej dziedzinie i pozwolić im działać, a pozostać dostawcą sieci. Nie myślimy więc o rozwiązaniach takich jak samochód podłączony do internetu.

Wraca temat wejścia do Polski Netfliksa, firmy wideo działającej w modelu OTT. Uważa pan, że bylibyście dla niego dobrym partnerem?

– Lubimy firmy OTT. Nie wzdragamy się przed współpracą z Facebookiem (nawiązaliśmy ją pierwsi w Polsce) czy Google. Myślę, że bylibyśmy dobrym partnerem i dla Netfliksa.

Czy depozyt w aukcji LTE, w której licytujecie, to dla Playa duże ograniczenie?

– Mamy wystarczająco dużo gotówki, aby pokrywać depozyt, co jest wymogiem aukcji, ale frustruje nas, że nie możemy rozpocząć inwestycji w infrastrukturę, która wykorzysta nowe częstotliwości.

P4 wejdzie na giełdę?

– To pytanie do właścicieli P4.

Rozmowa została przeprowadzona po publikacji wyników P4, operatora sieci Play za II kwartał br. Ukazała się 29 sierpnia w Gazecie Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.

W II kw. br. P4 zanotowało 1,29 mld zł, o 23,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 . Mocno wzrósł średni przychód z karty SIM operatora: z 31,6 zł w II kw. 2014 r. do 38,7 zł w omawianym okresie. Skorygowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) telekomu wyniosła 374 mln zł (wzrost o 38,7 proc. rok do roku), a marża EBITDA 28,8 proc. (wobec 25,5 proc. rok temu).

Liczba kart SIM aktywnych w sieci Play urosła w kwartale o 343 tys. i przekroczyła próg 13 mln. Pod względem liczby użytkowników operator zwiększył udział w rynku do 22,3 proc.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń