Google przebadał mobilnych użytkowników

Publikacja: 23.06.2014 14:12

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

– Do korzystania z mobilnych urządzeń, jako źródeł wideo zachęca przede wszystkim swoboda wyboru treści i miejsca, w którym oglądane mogą być wybrane materiały – potwierdza pracownik Google Polska, Piotr Zalewski.

Co ciekawe, wybór urządzenia z dostępem do sieci był drugim jeśli chodzi o rzeczy zabierane przez Polaków na bezludną wyspę. Pierwszym niezmiennie pozostaje człowiek.

Z badań i obserwacji Google’a wynika, że mniejszy odsetek kobiet decyduje się na korzystanie ze smartfona, ale te panie, które mają go w torebce korzystają z niego bardzo intensywnie.

Internet jest dla ponad 80 proc. źródłem wiedzy o geografii i lokalizacji miejsc, do których respondenci planują się dostać.

Podróżując polscy konsumenci nie rozstają się ze swoimi ulubionymi rozrywkami internetowymi i nie porzucają sprzętu z dostępem do sieci. Z Internetu w środkach komunikacji miejskiej korzysta 31 proc. badanych, aż 45 proc. zabiera internet ze sobą na wakacje. Mniej chętnie deklarowana była usługa transmisji danych w trakcie trwania podróży służbowej.

Badanie Google’a zostało przeprowadzone w pięciu krajach: Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii i w Polsce na 1000 interaktywnych użytkowników powyżej 15 roku życia. Badanie przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Materiał Promocyjny
Czym charakteryzuje się rola polskich banków na tle innych krajów regionu CEE?