Reklama

Google przebadał mobilnych użytkowników

Publikacja: 23.06.2014 14:12

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

– Do korzystania z mobilnych urządzeń, jako źródeł wideo zachęca przede wszystkim swoboda wyboru treści i miejsca, w którym oglądane mogą być wybrane materiały – potwierdza pracownik Google Polska, Piotr Zalewski.

Co ciekawe, wybór urządzenia z dostępem do sieci był drugim jeśli chodzi o rzeczy zabierane przez Polaków na bezludną wyspę. Pierwszym niezmiennie pozostaje człowiek.

Z badań i obserwacji Google’a wynika, że mniejszy odsetek kobiet decyduje się na korzystanie ze smartfona, ale te panie, które mają go w torebce korzystają z niego bardzo intensywnie.

Reklama
Reklama

Internet jest dla ponad 80 proc. źródłem wiedzy o geografii i lokalizacji miejsc, do których respondenci planują się dostać.

Podróżując polscy konsumenci nie rozstają się ze swoimi ulubionymi rozrywkami internetowymi i nie porzucają sprzętu z dostępem do sieci. Z Internetu w środkach komunikacji miejskiej korzysta 31 proc. badanych, aż 45 proc. zabiera internet ze sobą na wakacje. Mniej chętnie deklarowana była usługa transmisji danych w trakcie trwania podróży służbowej.

Badanie Google’a zostało przeprowadzone w pięciu krajach: Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii i w Polsce na 1000 interaktywnych użytkowników powyżej 15 roku życia. Badanie przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama