Google przebadał mobilnych użytkowników

Publikacja: 23.06.2014 14:12

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

– Do korzystania z mobilnych urządzeń, jako źródeł wideo zachęca przede wszystkim swoboda wyboru treści i miejsca, w którym oglądane mogą być wybrane materiały – potwierdza pracownik Google Polska, Piotr Zalewski.

Co ciekawe, wybór urządzenia z dostępem do sieci był drugim jeśli chodzi o rzeczy zabierane przez Polaków na bezludną wyspę. Pierwszym niezmiennie pozostaje człowiek.

Z badań i obserwacji Google’a wynika, że mniejszy odsetek kobiet decyduje się na korzystanie ze smartfona, ale te panie, które mają go w torebce korzystają z niego bardzo intensywnie.

Internet jest dla ponad 80 proc. źródłem wiedzy o geografii i lokalizacji miejsc, do których respondenci planują się dostać.

Podróżując polscy konsumenci nie rozstają się ze swoimi ulubionymi rozrywkami internetowymi i nie porzucają sprzętu z dostępem do sieci. Z Internetu w środkach komunikacji miejskiej korzysta 31 proc. badanych, aż 45 proc. zabiera internet ze sobą na wakacje. Mniej chętnie deklarowana była usługa transmisji danych w trakcie trwania podróży służbowej.

Badanie Google’a zostało przeprowadzone w pięciu krajach: Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii i w Polsce na 1000 interaktywnych użytkowników powyżej 15 roku życia. Badanie przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.

Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda