Zgodnie z przeprowadzonymi przez Google badaniami ponad 66 proc. Polaków korzysta w komunikacji za pośrednictwem inteligentnego telefonu. Ponad jedna czwarta badanych ma swoje własne urządzenie typu tablet.
Liczba posiadanych urządzeń przekłada się na coraz częstsze korzystanie z Internetu mobilnie oraz wzrost zainteresowania treściami wideo wyświetlanych na niewielkich ekranach.
– Do korzystania z mobilnych urządzeń, jako źródeł wideo zachęca przede wszystkim swoboda wyboru treści i miejsca, w którym oglądane mogą być wybrane materiały – potwierdza pracownik Google Polska, Piotr Zalewski.
Co ciekawe, wybór urządzenia z dostępem do sieci był drugim jeśli chodzi o rzeczy zabierane przez Polaków na bezludną wyspę. Pierwszym niezmiennie pozostaje człowiek.
Z badań i obserwacji Google’a wynika, że mniejszy odsetek kobiet decyduje się na korzystanie ze smartfona, ale te panie, które mają go w torebce korzystają z niego bardzo intensywnie.