10,823 mln kart SIM obsługiwał T-Mobile Polska w końcu marca 2019 roku. To oznacza, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. przybyło operatorowi 36 tys. kart SIM. W tym czasie firmie przybyło 55 tys. abonentów i ich liczba urosła do 7,298 mln Z kolei w segmencie pre-paid liczba kart SIM spadła w pierwszym kwartale br. o 19 tys. do 3,525 mln.
Dane podane dziś przez Deutsche Telekom, właściciela działającej w Polsce sieci wskazują przy tym, że mimo rosnącej bazy klientów, T-Mobile Polska zanotował kolejny raz spadek przychodów.
Według naszych obliczeń opartych o wyniki w euro i średnie kursy tej waluty uwzględniane przez DT, w I kw. br. T-Mobile Polska zanotował 4,5-proc. spadek przychodów i wyniosły one 1,497 mld zł.
Sam operator informuje jednak o spadku łącznych przychodów o 4,7 proc., co wyjaśnia zmianą strategii w obszarze działalności hurtowej oraz pożarem w centrum przetwarzania danych. Podkreśla, że w segmencie usług mobilnych uzyskał wzrost przychodów z usług.
– W porównaniu z ubiegłym rokiem wykazaliśmy spadek przychodów, za sprawą zmiany strategii biznesowej w obszarze działalności hurtowej oraz negatywnego wpływu siły wyższej – pożaru, który zakłócił działania naszego data center w lutym tego roku. Jednak najważniejszym dla nas jest fakt, że przychody z usług mobilnych wzrosły w ujęciu rocznym o 2,8 proc., co doskonale odzwierciedla wzrost bazy klientów i pozwoliło nam wypracować stabilny wynik EBITDA w bardzo trudnym z punktu widzenia operacyjnego kwartale – komentuje cytowany w informacji prasowej Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych T-Mobile Polska.