– Chcemy wypracować wspólnie z branżą telekomunikacyjną dobre praktyki jeżeli chodzi o konstrukcje umów abonenckich. To częsty problem, na który skarżą się klienci, a który musimy rozstrzygać w dyskusjach z operatorami, wzywając ich do usunięcia naruszeń prawa ochrony konsumentów. Chcielibyśmy rozwiązać razem z nimi tę sprawę kompleksowo – powiedziała Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podczas trwającej w Poznaniu XXXVIII Konferencji i Wystawy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.

Szefowa UOKiK chce realizować inicjatywę za pośrednictwem i we współpracy z izbami branżowymi: Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej, Krajową Izbą Gospodarczą Elektroniki i Telekomunikacji, Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej. Zapowiedziała także kooperację z Ministerstwem Infrastruktury.

Dobre praktyki miałyby zapobiec pojawianiu się w umowach klauzul zakazanych. Operatorzy telekomunikacji ze swojej strony skarżą się na obligatoryjne zapisy, które sprzyjają nieuczciwym – np. notorycznie nie płacącym rachunków – abonentom.

rpkom.pl jest partnerem medialnym XXXVIII Konferencji i Wystawy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej