Toolani, austriacki dostawca rozwiązań VoIP, zaprezentował dziś ofertę dla Polskich klientów. Michael Schoepfer, założyciel i prezes zarządu Toolani, zapowiada, że w ciągu roku firma zdobędzie w Polsce ok. 50 tys. klientów. Operator, mający już w Austrii, Niemczech i Hiszpanii ok. 240 tys. klientów, oferuje połączenia międzynarodowe w cenie od 1,8 eurocenta  (ok. 8 gr) za minutę rozmowy, dostępne z telefonów stacjonarnych i komórkowych, bez konieczności instalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy korzystania z dedykowanego sprzętu.

Użytkownik chcący zadzwonić za granicę za pośrednictwem [link=http://www.toolani.pl]Toolani[/link], musi założyć konto w serwisie internetowym firmy. Tam konieczne jest zarejestrowanie własnego numeru telefonicznego (komórkowego lub stacjonarnego) oraz numeru znajdującej się za granicą osoby, do której będzie dzwonił użytkownik (także numery stacjonarne i komórkowe). Dla numeru zagranicznego generowany jest nowy, polski numer telefonu, który jest wysyłany SMS-em do użytkownika Toolani. Nawiązujący połączenie użytkownik dzwoni na podany numer (rejestracji trzeba dokonać tylko raz), a połączenie przekierowywane jest za granicę za pośrednictwem łączy internetowych. Użytkownik odbierający połączenie np. w komórce, widzi oryginalny numer dzwoniącego.

Do taryf Toolani (od ok. 8 do ok. 25 gr. za minutę połączenia) należy doliczyć koszt połączenia lokalnego. Według symulacji jaką zaprezentowali przedstawiciele firmy, koszt 10-minutowej rozmowy z Polski do USA za pośrednictwem Toolani to 1 zł. W TP za takie połączenie trzeba zapłacić 5,50, w Erze – 24,30, w Orange – 25, w Plusie – 18,30, a w Play – 20 zł.

– Swoją ofertę kierujemy przede wszystkim do użytkowników, którzy do tej pory nie mieli styczności z VoIP – mówi Rpkom.pl Michael Schoepfer. Bramki łączące Toolani z polskimi operatorami zostały umiejscowione w Warszawie. Firma dysponuje 32 farmami serwerów, które – według deklaracji – mogą obsłużyć do miliona klientów firmy. Toolani ma osiągnąć rentowność w 2010 r., po przekroczeniu progu pół miliona klientów. Inwestorzy (głównie fundusze private equity) wnieśli do tej pory do firmy ponad 4 mln euro.