Acxiom: polscy użytkownicy komórek to atrakcyjna grupa docelowa

Mimo upowszechnienia telefonii komórkowej w Poslce, jej użytkownicy wciąż wyróżniają się siłą nabywczą, wydatkami i wiekiem.

– Ponad 30 proc. polskich użytkowników komórek nie skończyło jeszcze 30 lat. Jedna trzecia użytkowników wydaje na rachunki telefoniczne więcej niż 200 zł miesięcznie. Wśród użytkowników telefonów komórkowych jest dwa razy więcej internautów niż wśród osób, które komórką się nie posługują – wynika z ustaleń Acxiom. Badanie przeprowadzono na próbie 530 tys. użytkowników telefonów komórkowych, wyłonionych z ogółu ponad 2 mln osób, do których Acxiom rozesłał swoje ankiety. Mimo dużej próby badawczej, badanie nie jest reprezentatywne dla całego społeczeństwa.

Obraz z raportu Acxiom uzupełniają niedawne badania Ericsson Consumer Lab. Wynika z nich, że aż 41 proc. polskich użytkowników komórek (penetracja telefonii przenośnej to wg. Ericssona 85 proc.), to młodzi, poszukujący nowości klienci. Wśród nich największą grupę (13 proc.) stanowią „miłośnicy modnych gadżetów”. Następnie w kolejności plasują się „eksperymentatorzy” (12 proc.), oraz „przebojowa młodzież” i „typowa młodzież” (po 8 proc.).

Jak zauważają eksperci Acxiom, wśród przebadanych przez firmę 530 tys. osób dwukrotnie częściej niż w pozostałej części populacji zdarzają się osoby, których zarobki wynoszą więcej niż 4 tys. zł netto.