Wojna w internecie. Play i UPC ze wspólną ofertą, Orange zbroi markę Nju

W przyszłym tygodniu wspólną ofertę mogą pokazać mogą Play i należący do tej sieci komórkowej operator kablowy UPC. Orange Polska najwyraźniej postanowił ich ubiec. Testuje sprzedaż taniego światłowodu pod marką Nju.

Publikacja: 19.05.2022 10:09

Wojna w internecie. Play i UPC ze wspólną ofertą, Orange zbroi markę Nju

Foto: alphaspirit - stock.adobe.com

Na 25 maja zwołana została pierwsza wspólna konferencja sieci komórkowej Play i telewizji kablowej UPC, które od 1 kwietnia tworzą już jedną grupę. W zaproszeniu nie podano czego dotyczy spotkanie z mediami, ale można spekulować, że będzie to pierwsza wspólna oferta firm, choć jeszcze zapewne nie docelowa (ze względu na świeży status fuzji). 

Analitycy giełdowi podkreślają od chwili, gdy ogłoszona została ta fuzja, że plany nowego konwergentnego gracza to jedno z większych zagrożeń dla prognoz wzrostu wyników Orange Polska. Jak się wydaje, telekom ten właśnie próbuje uprzedzić ruch „nowego” rywala. Wyszedł na rynek z nową propozycją.

Jak podał dziś na korporacyjnym blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, telekom postanowił wykorzystać znaną z tanich usług komórkowych markę Nju do sprzedaży usług światłowodowego dostępu do internetu.

Propozycja jest ona kierowana do mieszkańców osiedli mieszkaniowych w miastach, na obszarach nie regulowanych przez UKE, a jednocześnie do osób, nie posiadających jeszcze usługi światłowodowej od Orange Polska, a mających lub zamierzających kupić usługę komórkową pod marką Nju. To pokazuje, że operator stara się nie popsuć bieżących wyników, a raczej uderza w konkurencję.

Czytaj więcej

Bruksela pozwała Polskę za prawo telekomunikacyjne. Duże opóźnienie

- Nju pewnie kojarzycie z tanimi usługami mobilnymi. Teraz sprawdzamy, jak taki model może sprawdzić się dla światłowodu. Od dziś, jeśli jesteście klientami nju, możecie skorzystać z najnowocześniejszego internetu za 39,99 zł miesięcznie – poinformował Jabczyński we wpisie.

To opłata za światłowód o prędkości do 200 Mb/s, czyli rzadko spotykane łącze w ofertach operatorów (najpopularniejsze jest 300 Mb/s).

„W naszych testach możecie wybrać dwa warianty: promocyjny i podstawowy. Jak Wam pasuje. W ofercie promocyjnej za nju światłowód zapłacicie jedynie 39,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 50 zł, jeśli zdecydujecie się korzystać z usługi przez 2 lata. W ofercie podstawowej kosztuje 59,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 499 zł, ale za to macie usługę na czas nieokreślony” – napisał rzecznik.

Według niego Orange idzie drogą Netfliksa i wprowadza model subskrypcyjny stosowaną przez tę platformę.

- Za usługę zapłacicie z góry na początku miesiąca. Możecie to zrobić za pomocą podpiętej karty płatniczej, płatności online lub BLIK-a – poinformował.

W ramach opłaty za światłowód, użytkownik ma dostać modem FunBox 3.0 z Wi-Fi, obsługującego pasma 2,4 GHz oraz 5 GHz.

Testujący światłowód od Nju mają otrzymać 200 GB na numerze nju na abonament lub na kartę, do wykorzystania w 6 miesięcy.

- Ofertę testową kierujemy do obecnych i nowych klientów nju na abonament i nju na kartę, którzy znajdują się w zasięgu światłowodu w sieci własnej Orange Polska, mieszkają w budynkach wielorodzinnych na obszarach, gdzie rynek jest zderegulowany przez UKE i nie mają zainstalowanego Orange Światłowodu – dodał rzecznik.

Ofertę charakteryzuje samoobsługa poprzez aplikację. - Usługą zarządzacie poprzez bezpłatną aplikację nju światłowód na telefonie lub po zalogowaniu się na swoje konto – informuje rzecznik.

Na 25 maja zwołana została pierwsza wspólna konferencja sieci komórkowej Play i telewizji kablowej UPC, które od 1 kwietnia tworzą już jedną grupę. W zaproszeniu nie podano czego dotyczy spotkanie z mediami, ale można spekulować, że będzie to pierwsza wspólna oferta firm, choć jeszcze zapewne nie docelowa (ze względu na świeży status fuzji). 

Analitycy giełdowi podkreślają od chwili, gdy ogłoszona została ta fuzja, że plany nowego konwergentnego gracza to jedno z większych zagrożeń dla prognoz wzrostu wyników Orange Polska. Jak się wydaje, telekom ten właśnie próbuje uprzedzić ruch „nowego” rywala. Wyszedł na rynek z nową propozycją.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży