Na 25 maja zwołana została pierwsza wspólna konferencja sieci komórkowej Play i telewizji kablowej UPC, które od 1 kwietnia tworzą już jedną grupę. W zaproszeniu nie podano czego dotyczy spotkanie z mediami, ale można spekulować, że będzie to pierwsza wspólna oferta firm, choć jeszcze zapewne nie docelowa (ze względu na świeży status fuzji).
Analitycy giełdowi podkreślają od chwili, gdy ogłoszona została ta fuzja, że plany nowego konwergentnego gracza to jedno z większych zagrożeń dla prognoz wzrostu wyników Orange Polska. Jak się wydaje, telekom ten właśnie próbuje uprzedzić ruch „nowego” rywala. Wyszedł na rynek z nową propozycją.
Jak podał dziś na korporacyjnym blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, telekom postanowił wykorzystać znaną z tanich usług komórkowych markę Nju do sprzedaży usług światłowodowego dostępu do internetu.
Propozycja jest ona kierowana do mieszkańców osiedli mieszkaniowych w miastach, na obszarach nie regulowanych przez UKE, a jednocześnie do osób, nie posiadających jeszcze usługi światłowodowej od Orange Polska, a mających lub zamierzających kupić usługę komórkową pod marką Nju. To pokazuje, że operator stara się nie popsuć bieżących wyników, a raczej uderza w konkurencję.
Czytaj więcej
Komisja Europejska pozwała dziś 10 państw , w tym Polskę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Powód to brak pełnej transpozycji do prawa krajowego Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej (EKŁE) i odpowiedniej polityki informacyjnej.