Aktualizacja: 10.10.2023 11:33 Publikacja: 09.10.2023 16:02
Coraz więcej Polaków zmienia operatora sieci komórkowej
Foto: Adobe Stock
Prawie 376 tys. numerów komórkowych zmieniło operatora telekomunikacyjnego w Polsce w wakacyjnym trzecim kwartale 2023 r. To więcej niż kwartał wcześniej oraz w analogicznym okresie 2022 r.
Z właśnie opublikowanych danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika że do agresywnej gry o użytkownika przenoszącego numery wrócił P4, operator sieci Play. Telekom ten miał w trzecim kwartale najlepszy wynik na tle największych czterech operatorów. Jego bilans to prawie 43 tys. numerów na plusie. Nie uwzględniają one jednak d. UPC, kupionego i wchłoniętego przez P4, który w tym czasie „oddał” ponad 8 tys. numerów.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadanie bieguna południowego, na którym może znajdować się lód wodny, oraz umieszczenie satelity komunikacyjnego na orbicie księżycowej. Na Księżycu ma też powstać pierwsza w historii sieć komórkowa – Lunar Surface Communication System (LSCS) stworzona przez Nokię. Nokia wykorzysta tę samą technologię 4G/LTE, z której korzystają telefony komórkowe na Ziemi.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2023 roku. Tylko jeden duży telekom miał dodatni wynik.
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektorem budowlanym wyzwania związane z potrzebą zapewnienia zasięgu mobilnego internetu w różnych obiektach.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
McDonald’s to biznes oparty na ludziach – w tym na franczyzobiorcach, którzy w Polsce prowadzą ponad 90 proc. restauracji sieci. Lokalni przedsiębiorcy wspólnie dążą do sukcesu przez budowanie powtarzalnych – takich samych w każdej restauracji – doświadczeń gości i dbając o rozwój pracowników. Wśród nich jest Agata Przybyła, która niedawno weszła w rolę franczyzobiorczyni i dzieli się kulisami swojej ścieżki zawodowej.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Rośnie zainteresowanie lokalnych producentów żywności europejskimi krajami na południe od Polski.
111 klauzul niedozwolonych znalazło się w warunkach podróżowania Wizz Aira - stwierdził Sąd Najwyższy w Austrii. Przewoźnik uznał decyzję i obiecał, że wprowadzi poprawki.
Volvo XC60 od 16 lat z rzędu jest najchętniej kupowanym samochodem segmentu premium w Polsce. Po pakiecie zmian jego popularność powinna jeszcze wzrosnąć.
Pakiety z szybkim internetem i monetyzacja infrastruktury to źródła wynagrodzenia akcjonariuszy właściciela T-Mobile i Cellneksu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas