W mediach społecznościowych możesz wypłynąć, ale i karierę zatopić

Wraz z ekspansją social mediów coraz ważniejsza staje się umiejętność budowania tam profesjonalnego wizerunku.

Publikacja: 16.12.2018 18:30

Jeff Weiner, prezes LinkedIn, największego serwisu społecznościowego specjalizującego się w kontakta

Jeff Weiner, prezes LinkedIn, największego serwisu społecznościowego specjalizującego się w kontaktach zawodowych

Foto: Bloomberg

Już ponad dziewięciu na dziesięciu polskich specjalistów i menedżerów ma swój profil na przynajmniej jednym z profesjonalnych portali społecznościowych, najczęściej LinkedIn czy GoldenLine. Co więcej, już 81 proc. z nich w tegorocznym badaniu firmy rekrutacyjnej Antal stwierdziło, że dbają o aktualizację swojego profilu. To spora zmiana w porównaniu z zeszłym rokiem, gdy zaktualizowany profil na portalach określanych często jako networkingowe, czyli pomocne w budowaniu sieci zawodowych kontaktów, miało 70 proc. badanych, a co dziesiąty nie był tam obecny. Teraz ta grupa zmniejszyła się do 7 proc., choć i tak można uznać ją za sporą w sytuacji, gdy jest to skuteczny sposób zwrócenia na siebie uwagi łowców głów i potencjalnych pracodawców.

Pozostało 88% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów