– Trudno jest o jednoznaczną odpowiedź na pytanie, co poświęcają widzowie, aby korzystać z internetowych serwisów filmowych. Zakłada się, że za sprawą VoD traci głównie tradycyjna telewizja, jednak jakiś czas temu prezes Netfliksa ocenił, że ich konkurencją są angażujące użytkowników: Facebook i inne media społecznościowe czy portale z informacjami itp. To się oczywiście zaraz zmieni, bo Netflix będzie musiał stawić czoła Disney Plus i Apple. Wszyscy będą mieć ten sam problem: będą walczyć o czas użytkownika – mówi Wolfgang Laskowski, rzecznik CDA.
Europa Środkowo-Wschodnia na razie opiera się trendowi widocznemu w krajach rozwiniętych: w pierwszym półroczu ub.r. telewizję oglądało się tu w tradycyjny sposób niemal tak samo długo jak rok wcześniej. W Rumunii zmiany nie widać w ogóle, w Czechach i na Słowacji statystyczny widz oglądał telewizję linearną odpowiednio o minutę i cztery dłużej niż rok wcześniej. Niższe odczyty widać za to na Węgrzech (o minutę dziennie) i w Polsce (o trzy minuty mniej) – mówi badanie agencji Wavemaker.
Europa Środkowo-Wschodnia na razie opiera się trendowi widocznemu w krajach rozwiniętych: w pierwszym półroczu ub.r. telewizję oglądało się tu w tradycyjny sposób niemal tak samo długo jak rok wcześniej
Krajem, w którym w bardziej widoczny sposób zmienia się model konsumpcji wideo, jest Litwa: widz oglądał tam telewizję linearną o 7 minut krócej w ciągu dnia, a w grupie osób młodych (13–29 lat) spadek ten sięgnął aż 16 minut w ciągu dnia. W Polsce silniejsza tendencja do ucieczki sprzed telewizora widoczna jest także wśród osób od 13. do 29. roku życia, które oglądały programy linearnej telewizji o 7 minut krócej niż w 2017 r. (dane półroczne).
CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa