Polska spółka odzyskuje dostęp Facebooka. Koniec konfliktu

Spółka Brand24 podpisała porozumienie, na mocy którego odzyska dostęp do profili w serwisach Facebook i Instagram.

Publikacja: 12.03.2020 09:02

Polska spółka odzyskuje dostęp Facebooka. Koniec konfliktu

Foto: Bloomberg

– Powrót Brand24 na platformy Facebook oraz Instagram to dobra wiadomość dla wszystkich osób związanych ze spółką. Oprócz profili firmowych zostały przywrócone profile personalne osób związanych ze spółką, konta reklamowe oraz ogólny dostęp do API – komentuje, cytowany w komunikacie Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebooka oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów obecnie polska firma pracuje nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24.

– Przewidujemy, że cały proces, w tym procedura weryfikacji naszej nowej aplikacji, może potrwać do kilku tygodni – mówi prezes. Przyznaje, że w ostatnich miesiącach spółka zmierzyła się z najtrudniejszym wyzwaniem biznesowym w swojej historii.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zablokował konto polskiej firmy Brand24 i jej założyciela. Dlaczego?

– Efekty będziemy odczuwać jeszcze przez jakiś czas, chociaż liczymy, że najgorsze mamy już za sobą – twierdzi prezes. Zwraca też uwagę, że nawet w trudnym okresie po blokadzie, Brand24 zdołał sprzedać ponad tysiąc nowych abonamentów.

Do zablokowania profili firmy na Facebooku i Instagramie doszło we wrześniu 2019 r. po publikacji tekstu amerykańskiego Bussines Insidera, w którym wymieniono firmę w gronie podmiotów wykorzystujących w kontrowersyjny sposób dane z mediów społecznościowych do oferowania swoim partnerom rozwiązań marketingowych. Brand24 zdecydował się zawiesić monitoring Facebooka i Instagrama. Po informacji o zablokowaniu profili firmy przez Facebooka jej kurs akcji mocno spadł.

Na koniec 2019 r. spółka miała 3325 klientów wobec 3096 na koniec 2018 r., jednak w samym IV kwartale (w ujęciu kwartał do kwartału) liczba ta zmniejszyła się o 306, co stanowiło 8 proc. całego portfela grupy. Jej przychody wzrosły w 2019 r. o 33 proc. do 15,7 mln zł.

– Powrót Brand24 na platformy Facebook oraz Instagram to dobra wiadomość dla wszystkich osób związanych ze spółką. Oprócz profili firmowych zostały przywrócone profile personalne osób związanych ze spółką, konta reklamowe oraz ogólny dostęp do API – komentuje, cytowany w komunikacie Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebooka oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów obecnie polska firma pracuje nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Biznes Ludzie Startupy
Krakusi połączą online banki z windykatorami
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej