Oznacza to, że udział e-handlu jest kilkukrotnie wyższy od średniej dla całej sprzedaży detalicznej, wynoszącej 5–6 proc. Z ostatnich danych Gfk wynika, że średnio 17,2 proc. obrotów sektora handlu elektroniką przypada na sklepy internetowe. Co więcej, ich udział nadal się zwiększa: w ciągu roku wzrósł o 1,5 pkt. proc.
– E-commerce to silny trend. Tylko w segmencie B2C jego wartość może wzrosnąć w ciągu kilku lat nawet o kilkadziesiąt miliardów złotych. Mamy w tym obszarze również wiodącą pozycję i zbudowane kompetencje, przewagi, które cały czas powiększamy – mówi Zbigniew Mądry, członek zarządu ds. handlowych w spółce AB.
Rynek jednak się zmienia. Konsumenci zwracają uwagę już nie tylko na ceny, ale liczą się inne elementy obsługi klienta, obsługi posprzedażowej i tego typu parametry.
– Sądzimy, że trend wyrażający się we wzroście znaczenia dystrybucji z wartością dodaną będzie nadal aktualny. Dlatego dla nas jest istotne również budowanie wartości dodanej w dystrybucji i zapewnianie najlepszej jakości procesów – dodaje Zbigniew Mądry.