Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Przybywa osób, które – z uwagi na rozprzestrzeniającego się koronawirusa – spędzają całe dnie w domach. A to sprawia, że sieci internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie.

Publikacja: 21.03.2020 10:03

Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Foto: Adobe Stock

Szczególnie wzrósł ruch w serwisach streamingowych. Z danych grupy LTTM wynika, że oglądalność youtuberów w okresie pandemii wzrosła aż o 30 proc.

– Czas pandemii oznacza nie tylko czasu zwiększonej konsumpcji mediów, ale także zaobserwowany przez nas wzrost aktywności twórców treści – potwierdza Paweł Stano, prezes LifeTube.

CZYTAJ TAKŻE: Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Wiele serwisów jest w efekcie przeciążonych. To dlatego przedstawiciele Komisji Europejskiej sugerują, by usługi telewizji internetowej strumieniowały treści w niższej rozdzielczości. O sprawie informuje BBC i wskazuje, że w ten sposób KE chce chronić coraz mocniej obciążoną infrastrukturę szerokopasmową. Na te nieoficjalne apele odpowiadają kolejni dystrybutorzy internetowych treści. Youtube właśnie zdecydował o obniżeniu jakości streamingu w Europie. Ten ruch Susan Wojcicki (szefowa Youtube’a) i Sundar Pichai (prezes Alphabetu, do którego należy Youtube) wykonali w uzgodnieniu z komisarzem Thierrym Bretonem.

Stojący na czele Netfliksa Reed Hastings również przystał na prośbę UE. To właśnie Netflix jako pierwszy zdecydował o pogorszeniu jakości wyświetlanych treści, aby zmniejszyć obciążenie sieci w Europie. W ten sposób natężenie przesyłanych treści z tego serwisu spadnie o 25 proc. Na razie Netflix i Youtube wprowadzają takie zasady na okres 30 dni – podaje Reuters. Nie wykluczone, że do takiej inicjatywy będą przystępować kolejni internetowi nadawcy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

W okresie pandemii ruch w sieci dynamicznie rośnie. Vodafone podał, że w Wlk. Brytanii skoczył on o 30 proc.

Szczególnie wzrósł ruch w serwisach streamingowych. Z danych grupy LTTM wynika, że oglądalność youtuberów w okresie pandemii wzrosła aż o 30 proc.

– Czas pandemii oznacza nie tylko czasu zwiększonej konsumpcji mediów, ale także zaobserwowany przez nas wzrost aktywności twórców treści – potwierdza Paweł Stano, prezes LifeTube.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy