Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie gwiazdy znalazły zaskakujący sposób na zdobywanie pieniędzy

Już nie tylko amerykańskie czy światowe gwiazdy muzyki, sportu i filmu wspierają różnego rodzaju akcje crowdfundingowe, ale także polscy artyści dostrzegli potencjał drzemiący w zbiórkach internetowych.

Publikacja: 17.06.2020 16:11

Polskie gwiazdy znalazły zaskakujący sposób na zdobywanie pieniędzy

Foto: FOT. MARIAN ZUBRZYCKI/FOTORZEPA

Przykładem może być Maciej Stuhr czy Piotr Rubik, którzy wykorzystują nie tylko tradycyjny crowdfunding, ale także jego nowe formy takie jak tzw. reward-crowdfunding, czyli przedsprzedaż.

Na jakie cele i jakie kwoty zbierają znane osoby w ramach e-zbiórek? Sprawdził to serwis Zrzutka.pl. I tak m.in. Małgorzata Socha, Maciej Zakościelny, Olivier Janiak, Joanna Jabłczyńska, Ewa Drzyzga i Mateusz Gessler wsparli akcję #szkolnyobiad, która pomaga w okresie pandemii uczniom pozbawionym codziennego posiłku. Dzięki ich wsparciu, organizatorom udało się dotychczas zebrać ponad 33 tys. zł. – Ale zauważamy od pewnego czasu nowy trend w finansowaniu społecznościowym. Gwiazdy kina, teatru czy muzyki dotychczas tylko wspierały zrzutki, np. promując je w swoich social mediach, czasem także same wpłacały pieniądze. Jednak obecnie, coraz częściej, to same gwiazdy organizują zbiórki w sieci – mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel Zrzutka.pl.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama