Przykładem może być Maciej Stuhr czy Piotr Rubik, którzy wykorzystują nie tylko tradycyjny crowdfunding, ale także jego nowe formy takie jak tzw. reward-crowdfunding, czyli przedsprzedaż.
Na jakie cele i jakie kwoty zbierają znane osoby w ramach e-zbiórek? Sprawdził to serwis Zrzutka.pl. I tak m.in. Małgorzata Socha, Maciej Zakościelny, Olivier Janiak, Joanna Jabłczyńska, Ewa Drzyzga i Mateusz Gessler wsparli akcję #szkolnyobiad, która pomaga w okresie pandemii uczniom pozbawionym codziennego posiłku. Dzięki ich wsparciu, organizatorom udało się dotychczas zebrać ponad 33 tys. zł. – Ale zauważamy od pewnego czasu nowy trend w finansowaniu społecznościowym. Gwiazdy kina, teatru czy muzyki dotychczas tylko wspierały zrzutki, np. promując je w swoich social mediach, czasem także same wpłacały pieniądze. Jednak obecnie, coraz częściej, to same gwiazdy organizują zbiórki w sieci – mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel Zrzutka.pl.