Koniec z dyskryminacją internautów przy zagranicznych zakupach

Sklepy w UE nie mogą już odmawiać sprzedaży klientom z innych krajów, choć ceny wciąż mogą się różnić. Za granicą transakcje zawiera średnio co trzeci Polak kupujący online.

Publikacja: 03.12.2018 13:14

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na zdjęciu: Balon z Minnie Mouse na tle zamku Kopciuszka

Foto: Bloomberg

Unia Europejska do takiego kroku szykowała się od lat, jednym z powodów decyzji władz była głośna sprawa francuskiego parku rozrywki Disneyland. Konsumenci z Niemiec czy Holandii skarżyli się, że muszą płacić za bilety kilkanaście procent więcej niż Francuzi czy Belgowie.

Jeśli chodzi o zakupy internetowe, zmiany w regulacji, która weszła w życie 3 grudnia są duże. Firmy nie mogą odmówić dostępu do strony użytkownikom innego kraju UE, a także automatycznie przekierowywać ich na wersję językową kraju, w którym użytkownik się znajduje.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem